کد خبر: ۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 14 September 2015

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی البرز گفت: مسئولان باید توجه ویژه به تسهیل شرایط ازدواج جوانان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ضمن گرامیداشت یکم ذی‌الحجه، سالروز ازدواج مقدس و زیبای حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همگان را به توجه به ازدواج آسان توصیه کرد و گفت: شرایطی که دین مبین اسلام و منادی آن یعنی پیامبر اسلام (ص) مطرح کردند تا خانواده‌ها و دین‌داران در امر خطیر ازدواج بدان توجه کنند، بسیار قابل توجه بوده و باید برای ازدواج آسان‌گیری کرد.

وی توجه به اخلاق، دین‌داری و امانت‌داری را از شاخصه‌های همسر خوب دانست و افزود: امروز جوانان ایران اسلامی باید بدانند که ازدواج سنت پیامبر گرامی اسلام بوده و باید سخن پیامبر(ص) را مورد توجه قرار داد و از آن، پیروی کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها مواردی نظیر داشتن خانه، خودرو، درآمد بالا و ... را جز شرایط ازدواج قرار می‌دهند که باید دانست پیامبر گرامی اسلام (ص) چنین شرایطی برای ازدواج مطرح نکرده‌اند و این‌ها ملاک نیست.

خضری ادامه داد: همه خانواده‌ها باید به جوانان در امر ازدواج کمک کنند و دولت نیز زیرساخت‌های لازم را به نوعی فراهم کند، ارائه تسهیلات ازدواج باید سرعت داده شود تا به ازدواج جوانان کمک کند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی البرز یادآورشد: حفظ دین مبین اسلام، بقای نسل و آرامش خاطر از ثمره‌های اصلی و مهم ازدواج برای انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ فردی با تنهایی به آرامش نمی‌رسد.

وی در پایان گفت: خود جوانان نیز باید سخت‌گیری را کنار بگذارند و به ازدواج آسان با مهریه و جهیزیه کم قانع باشند و به تشکیل زندگی مهربانانه و هدفمند توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار