امام جمعه اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهیدان گمنام رهرو پیامبر مکرم اسلام و امامان معصوم، سرمایه معنوی انقلاب اسلامی و الگوی بشریت هستند.
کد خبر: ۹۴۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 15 February 2021

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آیین تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام در روستای ومکان اردستان بیان اینکه شهیدان گمنام لایق زیارت مردم ولایتمدار هستند، افزود: بسیاری از شهیدان از خداوند سبحان آرزوی گمنامی داشتند تا قبرشان مانند حضرت فاطمه زهرا (س) مخفی بماند.

به گفته وی، شهیدان گمنام شاید از چشم پدر و مادرشان مخفی باشند اما مردم مزارشان را به زیارتگاه تبدیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام بسیاری از شهیدان کمتر از امامزاده‌ها نیست، ادامه داد: اگرچه امامزادگان دارای مقام اتصال به حضرت محمد (ص) هستند اما شهیدان نیز قهرمان راه پیامبر و امامان معصوم (ع) محسوب می‌شوند که همواره در ایمان‌ به خداوند متعال و رسول گرامی اسلام صادق بوده‌اند.

امام جمعه اصفهان با یادآوری آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: مومنان واقعی افرادی هستند که به خدا و رسول ایمان دارند، به آن شک هم ندارند و در راه خدا با مال و جان برای برپایی دین اسلام در مقابل دشمنان  ایستادگی و مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه گفتار و رفتار شهیدان صادقانه بود، تصریح کرد: شهیدان حجت خداوند متعال بر مردم هستند و در این راه به شهادت رسیدند که مردم به دنبال کارهای خلاف نروند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: شهیدان در راه خدا جان خود را فدا کردند تا بانوان با حفظ عفاف و حجاب در مسیر حضرت فاطمه (س) گام بردارند.

وی اضافه کرد: آحاد مردم باید در ادامه راه و پیروی از شهیدان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و هوای نفس شیطانی مقاومت کنند و در مسیر الهی قدم بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار