معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: دومین مرحله از "طرح جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین" در راستای ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات مبتلابه این شهر کلید خورد.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 14 February 2021

حجت‌الله غلامی افزود: این طرح مهمترین مساله مطرح شده در  جلسه امروز کمیته امور زیربنایی استان بود که برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: طرح جامع کلانشهرها متناسب با شکل سنتی خود، سال‌ها در سطح کشور از جمله اصفهان اجرا می‌شد ولی بر اساس طرح جامع با رویکرد نوین، که در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این طرح بصورت مساله‌محور دنبال می‌شود.
معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: مرحله نخست طرح یعنی مرحله شناخت، تشخیص و تحلیل مسائل کلانشهر اصفهان پس از تصویب، با نظر شورای راهبری و محوریت شیرین طغیانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسات متعدد پیگیری و دنبال شده است‌.
وی اضافه کرد: ابعاد این بخش از طرح در جلسه امروز کمیته زیربنایی بررسی شد و پس از گفت و گو و کنکاش ابعاد آن، این گام از طرح جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین به تصویب رسید.
غلامی از آغاز گام دوم طرح مورد نظر با هدف ارائه چشم‌انداز، بیان راهکار و دستورکار با فراخوان مشاور توسط اداره کل راه‌ شهرسازی شهرداری اصفهان نیز خبر داد و  افزود: طرح رویکرد نوین، مساله‌محور است و در چارچوب آن مشکلات شهر اصفهان، شناسایی و با مشارکت مردم و همکاری افراد ذی‌نفع و ذی‌نفوذ در طرح، مسائل مبتلابه این خطه، دسته‌بندی و برای ارائه راهکار و ارائه دستورکار وارد مرحله دوم می‌شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: درواقع مرحله اول این طرح شناخت مشکلات شهری و مرحله دوم آن ارائه راهکار و دستورکار و درمان معظلات تشخیص داده شده است‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار