علامت هشدار؟؟
بدون تردید در این موعد از سال که پیک کرونا فروکش کرده و تقریبا اکثر نقاط کشور و همه نقاط استان بجز آبدانان و ایلام در وضعیت آبی قرار دارند نشانه خوبی نبوده و این تغییر رنگ اعلان هشدار و خطر را اعلام می کند.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 12 February 2021

  تابناک ایلام؛بر مبنای دستورالعمل وزارت بهداشت بر اساس میزان جمعیت و تعداد بیمار و جمعیت بیمارانی که تست کرونایشان مثبت شده مناطق کرونایی را رنگ بندی و طبق آخرین رنگ بندی شهرستان آبدانان از وضعیت آبی (کم خطر) خارج شده و به وضعیت هشدار یعنی زرد رنگ گرایش پیدا کرده است.

باید به این نکته اشاره کرد که شهرستان آبدانان تنها شهرستانی است که به علت عدم همجواری با استانهای دیگر نمی توان تصور علت بالا رفتن آمار کرونا ناشی از مراودات با مناطق همجوار بوده و این امر دور از انتظار به نظر می رسد.

لکن دلایل این تغییر رنگ را باید در جایی دیگر جستجو کرد، جاییکه محل تجمعات و گردآمدن جمعیتی انبوه بوده و سرایت ویروس را به راحت ترین حالت ممکن امکان پذیر میکند.

قطع به یقین می توان گفت برگزاری مراسماتی که طی ایام اخیر با حداکثر جمعیت انجام و دورهمی های خانوادگی که به سبب بهاری شدن هوا به اوج خود رسیده در بالا رفتن آمار کرونا در این دیار نقش اساسی داشته است.

در کنار این موارد ساده انگاری و خبر تزریق واکسن موجب غفلت از این ویروس منحوس شده و زردی رنگ رخسار این شهر حکایت از کاهش رعایت پروتکلها دارد.

و اگر دقت شود رنگ زرد زنگ هشداری است که بانگ خطر را به صدا درآورده و اگر مردم رعایت نکنند و متولیان امر تصمیماتی اتخاذ ننمایند قطعا پیامدهای ناخواسته و عواقب ناگواری در پی خواهد داشت. بهروز مردانی

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار