امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان گفت: پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم پایبند به ارزش‌های این انقلاب هستند، ایمان دلیل اصلی این امر بوده و این ایمان است که به انسان رشد می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 10 February 2021

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهان ارتش استان اصفهان با تبریک دهه مبارک فجر و ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: معجزات فراوانی در طول پیروزی انقلاب داشتیم هر چند خود پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت‌های جنگ تحمیلی که با جان فشانی نیروهای مسلح و مردم اتفاق افتاد یکی از مصادیق معجزاتی بود که خداوند برای این ملت رقم زد.

وی با اشاره به شرایط کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن معجزه‌ای بود که باعث تقویت روحیه مردم شد، قدرت ایمانی که در وجود جوانان نیروی هوایی ارتش بود و با لباس رزمی به حضور امام (ره) رسیده و با ایشان بیعت کردند آن هم در شرایطی که هنوز حکومت پهلوی حضور داشت و امکان خطر جانی برای آنها وجود داشت قوت قلبی برای مردم برای شکستن حکومت نظامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم پایبند به ارزش‌های این انقلاب هستند، افزود: آنچه سبب شد مردم پای کار انقلاب اسلامی باشند ایمان بوده و این ایمان است که به انسان رشد می‌دهد، همین ایمان درونی و روحیه معنوی مردم ما است که سبب شده در مقابل سخت‌ترین تحریم‌ها ایستادگی کنند و به قول رهبر معظم انقلاب تحلیل‌های دشمن را با اشتباه محاسباتی مواجه کنند.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح اظهار داشت: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و کسانی که با ایشان هستند صفاتی دارند از جمله که اشدا علی الکفار و رحما بی نهم هستند یعنی با دشمن در شدیدترین حالت ممکن و در عین حال با خودی‌ها با عطوفت و مهربانی زندگی می‌کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ خداوند در هر قومی رسولی فرستاده که بنابراین از صفات بارز مؤمن مبارزه با طاغوت، اشدا علی الکفار و رحما بی نهم است.

وی با بیان اینکه تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا مؤمنان حقیقی اهل رکوع، سجود و نماز هستند، گفت: مؤمنان یبتغون فضلا من الله هستند یعنی ریا در کار آنها نبوده و تنها فضل الهی و رضای خدا را می‌خواهند سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ به اینها نگاه می‌کنی اثر سجده و عبادت را می‌بینی ذلک مثلهم فی التورات این مثل در تورات نیز آمده است.

امام جمعه اصفهان افزود: وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَی عَلَی سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّاررَ و مثل آنها در انجیل مانند درختچه‌ای است که سر از خاک در آورده پس با سرعت این درختچه محکم شده و روی ساق خود می‌ایستد که سبب تعجب زارع می‌شود برای اینکه کفار عصبانی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تفسیر آیه آخر سوره فتح اظهار داشت: انسان‌های مؤمن با سرعت رشد کرده و با سرعت جای خالی یکدیگر را پر کرده و عقب افتادگی‌ها را جبران می‌کنند و تکیه به جایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مؤمن باید روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: امام ره در شرایطی شعار نه غربی و نه شرقی را می‌دادند که بسیاری از بزرگان در حالی که با اصل شعار موافق بودند اما آن را اجرایی نمی‌دانستند اما ایشان با تکیه و توکل به خدا توانستند این شعار را محقق سازند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار