یک منبع امنیتی از تلاش برای ترور فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در بغداد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 05 February 2021

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع امنیتی عراقی از تلاش ناکام برای ترور سمیر المالکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در بغداد خبر داد.

این منبع که خود یک افسر با رتبه سروانی است، به خبرگزاری آناتولی گفت: شماری افراد ناشناس که احتمال می‌رود از تروریست‌های داعشی باشند، بمبی را در برابر خانه «سمیر المالکی» فرمانده نیوری هوایی ارتش در محله العربی واقع در منطقه المنصور در غرب بغداد کار گذاشتند.

او در ادامه اعلام کرد هدف از این بمب گذاری، ترور المالکی (فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق) بوده است. این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: کارشناسان مواد منفجره در ارتش موفق شدند تا این بمب را بدون آنکه خسارت جانی و یا مالی به کسی وارد شود، خنثی کنند.

همچنین نیروی هوایی عراق در صفحه خود در فیسبوک از خنثی سازی بمبی در برابر خانه فرمانده نیروی هوایی در منطقه المنصور در غرب بغداد، پایتخت عراق خبر داد. نیروی هوایی البته توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

در پی دو انفجار انتحاری در میدان الطیران در مرکز بغداد که در تاریخ ۲۱ ژانویه به وقوع پیوست و ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت، نیرو‌های عراقی فعالیت‌های خود برای پیگرد باقی مانده‌های داعش افزایش دادند.

دو روز پس از این حادثه، حمله‌ای دیگر از سوی افراد مسلح منتسب به داعش در استان صلاح الدین در شمال عراق به وقوع پیوست که ۱۱ کشته از نیرو‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و زخمی شدن ده نفر دیگر بر جای گذاشت.

در ماه‌های اخیر، سرعت حملات تروریست‌هایی که به نظر می‌رسد وابسته به داعش هستند، خصوصا در منطقه میان کرکوک و صلاح الدین (در شمال کشور) و دیالی (در شرق عراق) که به مثلث مرگ معروف است، افزایش یافته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار