در پی انتشار خبر ترور فعال برجسته سیاسی در لبنان، نخست وزیر مکلف لبنان و مقامات فرانسه و آمریکا به این خبر واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۹۳۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 05 February 2021

واکنش آمریکا و فرانسه به ترور فعال سیاسی لبنانی

به گزارش تابناک سمنان ه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در توییتی در این باره نوشت: سلیم "شهید جدیدی در راه آزادی و دموکراسی لبنان است".

جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ترور لقمان سلیم پژوهشگر و فعال سیاسی لبنانی در یکی از روستاهای جنوب لبنان، جنایتی محکوم است.

این جریان افزود: ما در جریان المستقبل با شدیدترین عبارتها این جنایت را محکوم می کنیم و نسبت به خطرات بازگشت سریال ترورها و هدف قرار دادن فعالان هشدار می دهیم.

در همین حال دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان در واکنش به ترور لقمان سلیم گفت: "من به خانواده سلیم و تمام کسانی که از خبر فوت هولناک او ناراحت شدند، تسلیم می‌گویم. قتل او یک ترور وحشیانه بود."

وی گفت: لقمان سلیم همیشه می‌گفت که زندگی وی در معرض تهدیداتی قرار دارد. با این حال وی با شجاعت تلاش برای عدالت و حاکمیت قانون را ادامه داد.

همچنین وزارت امور خارجه فرانسه قتل لقمان سلیم را "جنایتی فجیع" توصیف کرد و خواستار تحقیقات شفاف شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای گفت: "فرانسه خواستار روشن شدن واقعیت ها و کسانی است که می توانند در اثبات حقیقت سهیم باشند."

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار