خط پیشرفته و تمام اتوماتیک تولید ماسک‌ پزشکی N۹۵ روز پنجشنبه در اصفهان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 05 February 2021

مجری طرح خط تولید ماسک در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف تولید این دانشگاه، امکان اضافه کردن یک لایه با پوشش نانو بین ماسک را فراهم کرد تا ماسکی با کیفیت بهتر از N۹۵ داشته باشیم.

علیرضا فدایی افزود: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک های N۹۵ با بیش از ۲ هزار قطعه از ۱۰ بخش مختلف از جمله مکانیزم‌ رول باز کن، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از فناوری های به کار رفته در این دستگاه از داخل کشور است، تاکید کرد: همه مراحل طراحی و ساخت قطعات در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال قرارداد با صنعت در ۱۱۸ طرح کلان و کاربردی، جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با فناوری های روز را نشان می دهد.

سید مهدی ابطحی با اشاره به دستاوردهای فناورانه این دانشگاه در زمینه های مختلف مانند تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و نفت، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان مرجع فنی و مهندسی ساخت رادارهای هواپیمای مسافربری برای شرکت هواپیمایی ایران و فرودگاه مهرآباد است.

استاندار اصفهان نیز پیش از این گفت: دستگاه تولیدی ماسک این استان آماده ارائه به سایر استان‌های کشور است. عباس رضایی افزود: سازندگان و تولیدکنندگان این استان با شروع همه گیری بیماری کووید ١٩ فعالیت چندبرابری آغاز کردند و ظرفیت تولید مواد بهداشتی و حتی دستگاه های ساخت آن چند برابر بیشتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار