مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: لایحه امنیت زنان یک بار به مجلس شورای اسلامی تسلیم شده که برای کارشناسی به قوه قضاییه ارجاع شد ودر این راستا اقداماتی صورت گرفت و مجدد به دولت برگشت داده شده تا در اختیار خانه ملت قرار بگیرد اما، این مهم هنوز عملی نشده و نیاز است در اجرای آن تسریع شود.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 04 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مینو اصلانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه امنیت زنان از بخش‌های مهم کاری است افزود: نیاز است دولت در فرصت باقی مانده از عمر کاری خود برای ارایه آن به مجلس شورای اسلامی مصمم تر باشد.
وی با بیان اینکه لایحه امنیت زنان نقش موثری درحمایت از جامعه نسوان و موضوعات مختلف با این قشر دارد یادآورشد: این لایحه اگر به قانون تبدیل شود حمایت همه جانبه از زنان را در پی دارد که امید می‌رود که با تلاش ویژه‌ در جریان قانونگذاری قرار گیرد.
اصلانی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ قانون در حمایت از زن و خانواده در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است گفت: سندهای بالا دستی زیادی نیز در این بخش وجود دارد.
وی با بیان اینکه هفت هزار زن شهید در ایران وجو دارد افزود:شهدای زن در پنج گروه شهدای مبارز با ساواک، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای بمباران و دفاع مقدس، شهدای مکه و شهدای ترور تقسیم‌بندی شده‌اند.
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه نخستین کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده به صورت بین المللی با حضور زنان مقاومت در اوایل دهه ۸۰ در کشور برگزار شده است اظهارداشت: دومین کنگره با پیام رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ اجرا شدکه با توفیقات خوبی همراه بود و پس از آن سالانه شمار زیادی از کنگره و همایش های زنان شهید، جانباز و آزاده در کشور شکل گرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم با بیان اینکه این استان دارای ۹۵ شهید زن و ۱۳۱ جانباز زن است گفت: از مجموع شهدای زن، چهار شهیده مربوط به جمعه خونین سال ۱۳۶۶ مکه، یک شهیده توسط نیروهای متجاوز آمریکایی در کاظمین شهید شده و بقیه مربوط به دوران دفاع مقدس است.
مرتضی انصاری‌فر با بیان اینکه زنان ایران اسلامی همواره در عرصه های مختلف به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی زیادی داشتند افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری ایثارگران است و همه باید در پاسداری از خون شهدا بکوشند و در مسیر آنان گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار