نماینده ولی فقیه در استان اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آیین‌ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید هرچه باشکوهتر برگزاری شود زیرا دشمن هر لحظه به دنبال این است که مردم را از انقلاب اسلامی دلسرد کند.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 31 January 2021

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز یکشنبه با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی به کشور  و آغاز جشن‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: از سویی چون امسال مساله شیوع ویروس کرونا وجود دارد باید برگزاری تمامی تجمع‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر اصل بزرگداشت این مناسبت گفت: دشمن به دنبال تحریم‌هایی که سر راه مردم گذاشته است اذعان دارد هیچ مردمی تحت چنین تحریمی در طول تاریخ نبودند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید مردم به خاطر این تحریم‌ها و مشکلات دلسرد شده و باید توجه داشته باشیم شرایط جنگ با سختی‌هایی همراه است، افزود: دشمن لطمات و صدماتی وارد می‌کند اما کسی که بتواند این سختی‌ها را تحمل کند آن شخص برنده است، ایمان آوردن تنها با شهادتین تنها نیست و سختی‌هایی در پی دارد.

وی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواهد روش و منش انقلابی به کشور آنها سرایت کند اما اکنون کار به جایی رسیده که در خود آمریکا پرچم این کشور را آتش می‌زنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: دشمن امام (ره) را خوب شناخته بود که چه شخصیتی داشتند و تمام سعی و تلاشش این بود که به نحوی ایشان را از سر راه خود بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: دشمن سه سال پیامبر اکرم (ص) را در شعب ابی‌طالب نگه داشت و بعد از آن نیز نقشه قتل ایشان را در سعی داشت که نمی‌توانست این کار را انجام دهد و در نهایت به دنبال اخراج پیامبر از شهر مکه بود که خداوند دستور خروج ایشان را از مکه و مهاجرت به مدینه داد.

وی با بیان اینکه مشابه همین کار را رژیم پهلوی نسبت به امام (ره) داشت، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی امام  را هشت ماه به زندان انداخت اما ایشان ترسی از شاه و زندان نداشت.
آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: به خاطر دارم امام (ره) پس از آزادی در مسجد اعظم سخنرانی داشتند و در این سخنرانی زمانی که راجع به شهدای ۱۵ خرداد عبارت انا لله و انا الیه راجعون را بیان کردند صدای گریه مردم بلند شد که همه محوطه حرم و مسجد اعظم را گرفت و شاه آن زمان متوجه شد نمی‌تواند محبت مردم را نسبت به امام خمینی (ره) از بین ببرد بنابراین تصمیم به کشتن امام (ره) گرفت.
وی تصریح کرد: با حمایتی که مردم داشتند و نامه‌ای که جامعه مدرسان حوزه علمیه نوشتند و مرجعیت امام (ره) را تایید کردند، همچنین با توجه به اینکه کشتن ایشان خلاف قانون اساسی در آن زمان بود و شاه می‌دید اگر امام را بکشد مشکلاتی برای او پیش خواهد آمد بنابراین ایشان را تبعید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه در اصل با این تبعید، خداوند راهی را برای بزرگتر کردن وسعت شناخت مردم از ایشان تدارک دیده بود، گفت: خوب بود که امام برای مدتی به نجف رفته و همان طور که علمای قم امام را می‌شناختند علمای نجف نیز ایشان را بشناسند.

وی ادامه داد: بنده در آن زمان نجف بودم و می‌دیدم که علمای نجف باور نمی‌کردند که امام فرد فاضل و باسوادی است و از نظر علمی نه تنها از آنها کمتر نیست بلکه از بسیاری از آنها بالاتر است.
امام جمعه اصفهان  افزود: امام پس از ورود به نجف کلاس درس خود را شروع کردند و بسیاری از علما پای درس ایشان می‌آمدند و بعد از یکی ۲ سال شرایط به جایی رسید که بنده از برخی از علما راجع به امام سوال می‌کردم آنها می‌گفتند نه تنها از علمای نجف ایشان را کمتر نمی‌دانیم بلکه بالاتر از بسیاری از آنها هستند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: در واقع این تبعید باعث شد امام در ۲ حوزه قم و نجف به عنوان یک مرجع، فیلسوف و فقیه شناخته شده و جا افتادند و این کار خدا بود زیرا دشمن می‌خواست امام را به نجف بفرستد تا ایشان را تضعیف کند اما جایگاه ایشان نه تنها تضعیف نشد بلکه تقویت شد و دنیا به عظمت علمی و فکری امام پی برد.
وی با اشاره به اینکه امام در همان نجف نامه‌های مختلف نوشتند و عظمت و لزوم انقلاب اسلامی را و اینکه مردم لازم است از سیطره شاه خارج شود گوشزد کردند، تصریح کرد: مردم نیز نامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان را پخش می‌کردند که سبب شد این انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به نتیجه رسید و انقلاب اسلامی پیروز شد و اکنون نیز دامنه‌های نفوذ این انقلاب گسترش پیدا کرده و انقلاب اسلامی روز به روز شکوهمندتر و دشمنان آن، روز به روز ذلیل و ذلیل تر می‌شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد همان طور که در ۴۰ سال گذشته علما و مردم پای انقلاب اسلامی ایستاده و از آن حمایت کردند اکنون نیز پشتیبانی نموده تا شیاطین نتوانند به نتیجه برسند.

وی تحمل سختی‌ها را لازمه جنگ و انقلاب و پیروز شدن دانست و گفت: مقابل دشمن ایستادن سختی و مشکلات دارد همان طور که انبیا نیز همین کار را می‌کردند و در مقابل سختی‌ها می‌ایستادند و خداوند در قرآن کریم نیز پیرامون انبیایی که با همراهی همراهان خود در مقابل دشمن می‌ایستادند و ضعف نشان نمی‌دادند و سختی ها را تحمل می‌کردند می‌فرماید باید صبر و استقامت داشته باشید که در آخرت جزای خیر می‌بینید.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دهه فجر یکی از ایام‌الله است و هرکاری که بتوانیم باید برای باشکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های این دهه انجام دهیم، گفت: باید بدانیم این کار عبادت است و نباید این عبادت را دست کم بگیریم؛ هرجایی که امکان دارد سر در منازل و مغازه‌ها پرچم زده و چراغانی کرده و نباید همه کارها را به دولتی‌ها بسپاریم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید غیظ دشمن را نسبت به این انقلاب با مردمی کردن جشن‌های پیروزی انقلاب زیادتر کنیم.
امام جمعه اصفهان گفت: در این ۴۲ سال یک قدم از لحاظ اقتصادی، صنعت، بهداشت، دامداری، مسائل زیربنایی مانند برق، جاده و ریل‌گذاری کوتاه نیامدیم و دولت‌ها با کاستی‌هایی که داشتند و با وجود تحریم‌ها کارهای عظیمی در طول این سال‌ها انجام دادند.
وی افزود: شاید جوان‌ها ندانند اما بنده به خاطر دارم که قبل از انقلاب روی برخی کالاهای اولیه مانند تخم مرغ و پرتغال مهر اسرائیلی بود و کالایی از ایران خود را در مغازه‌ها نشان نمی‌داد اما اکنون از نظر صنعت به گونه‌ای جلو رفتیم که ۱۱ برابر دشمن پیشرفت داشتیم اینها آمارهایی است که خود آنها دادند و انقلاب اسلامی برای مردم عزت آورد.

خودکفایی تسلیحاتی کشور نتایج انقلاب اسلامی است
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به انتخابات آمریکا اظهارکرد: اکنون بعد از اینکه ترامپ رای نیاورد بسیاری از افراد گفتند تحریم‌های ما روی ایران تاثیر نداشت، کشور ما را با عربستان و کشورهای اطراف مقایسه کنید تا متوجه میزان پیشرفت کشور شوید آنها تمام تسلیحات خود را از خارج از کشور وارد کرده و هرگز توان تولید تسلیحات ندارند در حالی که ما در این زمینه خودکفا هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به توان تسلیحاتی کشور ادامه داد: دشمن در زمان جنگ تحمیلی تمام تلاش خود را می‌کرد که کسی به ما اسلحه نفروشد و اکنون تمام تلاشش این است که ما به کسی سلاح نفروشیم که این از نتایج انقلاب اسلامی و مقاومت مردمی است.
امام جمعه اصفهان افزود: امروز اگر در یمن موشکی می‌زنند که مخرب و قوی است گمان می‌برند این موشک را ما به آنها دادیم در حالی که موشک را ما ندادیم اما گمان دشمن بر اساس قدرت ایران این است.
وی خاطرنشان کرد: از نظر نیروی کار در این مدت ۵۰ میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه شد البته در این ۵۰ میلیون نفر چند میلیون بیکار داریم که البته نباید باشد اما نیروی کار خوب و فعالی در کشور وجود دارد که اکنون در قسمت‌های مختلف در حال تلاش و فعالیت هستند.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه با این حجم تخریب و تحریم که دشمن در حق ما روا داشته اما تلاش می کنیم تمام سختی ها را تحمل کنیم، گفت: دشمن باید مایوس شود که نتواند کاری کند که ما دست از انقلاب برداریم زمانی که مایوس شدند سر جای خود می‌نشینند و ما راه پیشرفت کشور را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار