رییس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم گفت: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» دوشنبه 13 بهمن ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ولادت حضرت زهرا(س) و شکست حصر نبل و الزهرا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳ 31 January 2021

به گزارش تابناک قم، اسدالله گنجعلی در نشست خبری با حضور اهالی رسانه به منظور تشریح برنامه‌های پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم این استان در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد، ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و دهه فجر عنوان کرد:  امسال پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» و با موضوع عملیات «نبل و الزهرا» که در سال 1394 در شمال حلب توسط نیروهای ایرانی، فاطمیون و زینبیون رقم خورد و در جریان آن محاصره چهار سال و نیمه نبل و الزهرا شکسته شد و 70 هزار شیعه آزاد شدند، خواهد بود.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم با بیان اینکه قم با داشتن 496 شهید که در گلزار شهدای بهشت معصومه(س) و آستان علی‌ابن‌جعفر(ع) دفن هستند رکورد تعداد شهدای مدافع حرم را در کشور دارد افزود: جمعیت شهدای زینبیون و فاطمیون در قم زیاد است و خانواده خیلی از این شهدا در ایران حضور ندارند و حتی نتوانستند در تشییع جنازه شهدای خود بیایند.

وی ادامه داد: پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم قم یاد و خاطره شهدای ایرانی که 28 نفر هستند و شهدای فاطمیون و زینبیون که مابقی جمعیت شهدای مدافع حرم این استان را تشکیل می‌دهند و همچنین سید الشهدای مدافع حرم یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ حشدالشعبی یعنی ابومهدی المهندس را گرامی می‌دارد.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم بیان کرد: هر ساله این یادواره با اجتماعی زیادی از خانواده‌های شهدا و مردم انقلابی از استان قم و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا دعوت عمومی صورت نمی‌گیرد و با حضور جمعیت محدودی از رزمندگان، تعدادی از مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهدای مدافع حرم ایران، فاطمیون و زینبیون ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

گنجعلی اذعان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم ازطریق صدا و سیما پخش می‌شود؛ علاوه بر آن از طریق پوشش خبری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز برای انعکاس برنامه‌های این یادواره اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: معاون هماهنگ کننده سپاه قدس سخنران یادواره شهدای مدافع حرم استان قم خواهد بود و با توجه به نزدیک بودن ولادت حضرت زهرا(س) تعدادی از مداحان اهل‌بیت(ع) نیز مدیحه سرایی خواهند کرد.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز در جریان این یادواره پیگیری می‌شود از جمله سرکشی به خانواده‌ 75 تن از شهدای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون، برگزاری 12 برنامه یادواره شهدای مدافع حرم به صورت مجازی در مدارس قم با هماهنگی آموزش و پرورش و همچنین اجرای ویژه برنامه «دلیرستان» در 15 بهمن راس ساعت هشت شب با موضوع آزادسازی نبل و الزهرا از شبکه استانی نور به منظور تشریح اقدامات جبهه مقاومت.

گنجعلی ضمن تقدیر از نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در جریان برگزاری این یادواره همکاری دارند عنوان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» دوشنبه 13 بهمن ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ولادت حضرت زهرا(س) و شکست حصر نبل و الزهرا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

در بخش پایانی این نشست از پوستر پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که توسط بسیج هنرمندان این استان فراهم آمده رونمایی شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار