ایران با تولید پنج نوع ریل در استاندارد‌های جهانی، در ردیف ۹ کشور برتر دنیا در تنوع تولید ریل قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 30 January 2021

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با راه اندازی خط تولید ریل سالانه از خروج سالانه ۵۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری و ظرفیت اسمی تولید ۴۰۰ هزار تن در سال در مادر صنعت فولاد ایران فراهم شد.

منصور یزدی زاده، تولید ریل با تکیه بر دانش داخلی را در بی نیازی واردات این محصول استراتژیک با کاربرد در صنعت حمل و نقل ریلی کشور را از افتخارات ملی برشمرد و افزود: هم اکنون علاوه بر تامین ریل راه آهن کشور زمینه صادرات آن به دیگر کشور‌های جهان فراهم شده است.

مدیرمهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان هم گفت: هم اکنون دستیابی به تولید پنج نوع ریل در استاندارد‌های جهانی، ایران را در ردیف ۹ کشور برتر دنیا در تنوع تولید ریل قرار داده است.

محمدامین یوسف زاده، ریل زبانه آخرین پازل تکمیل کننده خودکفایی در تولید ریل ملی دانست وافزود: مصرف ریل زبانه سوزن در کشور حدود دو هزارو ۵۰۰ تن است که با تولید آن، خودکفایی در تولید همه مولفه‌های صنعت ریلی در مادر صنعت فولاد ایران محقق شده است.

وی گفت: علاوه بر تولید ریل‌های UIC ۶۰ و U۳۳ موردنیاز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که در خطوط تندرو کاربرد دارد، ذوب‌آهن امکان تولید ریل UIC۵۴ مترو و قطار‌های شهری، ریل معدن و ریل زبانه را میسر کرده است.

محمدامین یوسف زاده افزود: هم اکنون ریل ذوب آهن در محور‌های همدان – سنندج، بستان آباد – تبریز، میانه – اردبیل، آستارا- انزلی ومهمترین محور زاهدان – چابهار به طول ۷۲۰ کیلومتر در دست اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار