نماینده شیراز با بیان اینکه بخشی از اقدامات ناامن سازی آمریکایی‌ها برای حفظ باقی مانده حیات ننگین خود در منطقه است، تصریح کرد: پشتیبانان داعش باید بپذیرند که به زباله دان تاریخ پیوسته اند و امکان ابراز وجود در منطقه را ندارند. دولت عراق هم باید حمایت بیشتری از نیروهای مردمی و گروه‌های وفادار به ملت عراق کند، حمایت و توجه بیشتر به نیروهای مردمی و مبارز به ویژه حشد الشعبی و گروه‌هایی که سالها برای امنیت عراق از جان خود گذشتند، موجب برچیده شدن چنین اقدامات می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 30 January 2021

به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی، در توضیح چرایی تلاش آمریکایی‌ها برای ناامن سازی عراق و حمایت آنها از اقدامات تروریستی داعش در این کشور، گفت: همانطور که ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان شاهد بودند به برکت تلاش‌های شجاعانه محور مقاومت و در رأس آنها شهید سلیمانی، پروژه (داعش) که سال‌ها نظام استکبار و سلطه بر روی آن سرمایه گذاری کردند مضمحل شد و شکست خورد و به عنوان یکی از پیروزی‌های بزرگ قرن می‌توان از آن یاد کرد.

 

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی، افزود: اهدافی که آمریکا، اسرائیل و هم پیمانانشان از تشکیل داعش دنبال می‌کردند، ابر پروژه‌ای برای مقابله با جبهه مقاومت و مردم مسلمان منطقه به ویژه مردم سوریه و عراق بود اما این پروژه و اقدامات وحشیانه آن با همه تجهیزات آمریکا، پشتیبانی‌های مالی عربستان، نقشه‌های اسرائیل و حمایت اروپایی‌ها منجر به فروپاشی این جریان ننگین تاریخ یعنی داعش شد.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: لذا به طور طبیعی در ادامه این اضمحلال، باقی مانده جرثومه ننگین فساد، سلسله اقداماتی از جمله اقدام تروریستی اخیر در بغداد را دنبال کردند. این اقدام داعش در ادامه تصمیم پارلمان عراق بود، تصمیمی که با شجاعت تمام بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد.

 

عزیزی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت، مجلس و ملت عراق به ویژه گروه‌های وفادار به اسلام، همچنیان اصرار به خروج آمریکایی‌ها از عراق دارند، آمریکایی‌ها برای بقای سیاسی و تشکیلاتی خود دست به اقدامات انتحاری می‌زنند لذا این اقدامات در ادامه سلسله شکست‌های داعش است.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از اقدامات ناامن سازی آمریکایی‌ها برای حفظ باقی مانده حیات ننگین خود در منطقه است، تصریح کرد: پشتیبانان داعش باید بپذیرند که به زباله دان تاریخ پیوسته اند و امکان ابراز وجود در منطقه را ندارند. دولت عراق هم باید حمایت بیشتری از نیروهای مردمی و گروه‌های وفادار به ملت عراق کند، حمایت و توجه بیشتر به نیروهای مردمی و مبارز به ویژه حشد الشعبی و گروه‌هایی که سالها برای امنیت عراق از جان خود گذشتند، موجب برچیده شدن چنین اقدامات می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه داعش برای ظهور و معرفی باقی مانده حیات ننگین خود تلاش می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها در پی مصوبه پارلمان عراق و با توجه به شرایط سخت داخلی این کشور، برای احیاء حیات سیاسی خود دنبال این هستند که با حمایت از داعش خود را در عراق زنده نگاه دارند و با پشتیبان مالی سعودی و حمایت تشکیلاتی صهیونیست‌ها اقدامات تروریستی را رقم بزنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما اقدامات داعش و آمریکایی‌ها را دارای بُرد عملیاتی نمی‌بینیم، این اقدامات از سر استیصال است و قطعا  حمایت دولت و مرجعیت عراق از مردم این کشور و مسلمانان موجب نابودی بقایای داعش در منطقه و خروج آمریکایی‌ها از این کشور می‎شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار