رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به افت ۱۰ درصدی قیمت موبایل در بازار، گفت: با افزایش قیمت موبایل و کاهش قدرت خرید مردم، افراد به سمت خرید گوشی های دست دوم رفته اند تا جایی که بازار خرید و فروش گوشی های دست دوم در کشور و اصفهان داغ تر شده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 27 January 2021

حسن میرشمشیری در خصوص آخرین وضعیت بازار موبایل، اظهار کرد: با افت نرخ دلار، قیمت موبایل در بازار نیز رو به کاهش است.

وی تاکید کرد: البته مردم تصور می کنند که روند رو به کاهشی موبایل همچنان ادامه دارد، به همین دلیل همچنان برای خرید موبایل دست نگه داشته اند و میزان خرید در بازار کمتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان با بیان اینکه قیمت موبایل نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، گفت: البته زمانی که نرخ دلار به ۲۰ هزار تومان کاهش یافت، شاهد سقوط ۳۰ درصدی قیمت موبایل در بازار شدیم، اما با نوسانات دوباره بازار ارز، اندکی موبایل گران شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت برندهای سامسونگ، شیائومی و هووایی در بازار به نسبت مناسب است، تصریح کرد: این برندها با توجه به مجازی شدن آموزش در مدارس و دانشگاه ها در پی شیوع کرونا، طرفداران خود را دارد، اما خریداران برندهای لوکس موبایل با قیمت بالا، همچون آیفون به دلیل نوسانات شدید بازار، برای خرید دست نگه داشته اند.

میرشمشیری با اشاره به رونق خرید و فروش گوشی های دست دوم و همچنان تعمیرات گوشی موبایل، گفت: با افزایش قیمت موبایل و کاهش قدرت خرید مردم، افراد به سمت خرید گوشی های دست دوم رفته اند تا جایی که بازار خرید و فروش گوشی های دست دوم در کشور و اصفهان داغ تر شده است.

وی با بیان اینکه در هنگام خرید و فروش گوشی های دست دوم، افراد باید انتقال مالکیت آن را انجام دهند، گفت: اگر کالایی نو و یا دست دوم را بدون ثبت رجیستری، خرید کنیم همانند خودرویی است که سند آن به نام فرد زده نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه افراد از فروشگاه های فیزیکی موبایل خرید کنند و از صحت گارانتی آن مطمئن باشند، توضیح داد: افراد در زمان خرید موبایل دقت کنند که مرکز خدمات همان مدل و برند گوشی در استان و محل سکونت آنها باشد، چراکه امروز ۹۰ درصد فروشگاه های مجازی موبایل را با قیمت پایین تر بازار عرضه می کنند، چراکه هزینه های حمل و بنکداری آنها کم شد است، اما احتمال دارد در زمان خرابی، مرکز نمایندگی برند موبایل در استان دیگری باشد که این موضوع مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.

وی با پیش بینی بازار موبایل، گفت: هر چه نرخ ارز کاهش یابد، بازار موبایل به آرامش و ثبات بیشتری خواهد رسید.

میرشمشیری در مورد واردات موبایل به کشور، اظهار کرد: خوشبختانه شرکت های بسیاری در واردات موبایل فعال هستند، البته مدتی کشور در تخصیص ارز واردات موبایل دچار مشکل بود که اکنون کمتر شده است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تخصیص ارز به کالاهای ضروری است، تاکید کرد: باید توجه داشت که امروز موبایل نیز در سبد اصلی خانوار قرار گرفته است و خرید معمولی و لوکس این محصول بستگی به توان هر خانواده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان گفت: در حال حاضر پایین ترین قیمت موبایل در بازار اصفهان ۳ میلیون و بالاترین قیمت بالای ۴۰ میلیون تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار