ارزش صادرات کالا‌های تولیدی استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 27 January 2021
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۱۵۸ هزار تن کالا‌های تولیدی استان اصفهان به ۹۴ کشور دنیا صادر شده است.
رسول کوهستانی پزوه افزود: گمرک اصفهان با بیش از ۸۹۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۲۱ میلیون دلار، ۴۸ درصد از کل صادرات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: گمرکات استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال درآمد هم وصول کرده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۷ درصد کاهش داشته است.
مدیر کل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه تعداد اقلام صادراتی کشور ۴۱۲۶ قلم به ۱۵۷ کشور است، گفت: تعداد اقلام صادراتی استان ۱۳۱۵ قلم است که عمده محصولات چدن، آهن، فولاد و فرآورد‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات شیمی آلی، محصولات لبنی، مواد پلاستیکی و مصنوعات آن، مصنوعات سنگ و گچ و مصنوعات چدن و آهن است.
کوهستانی گفت: کشور‌های عراق، امارات، چین، افغانستان، تایلند، اندونزی، هند عمده هدف‌های صادراتی استان اصفهان هستند.
وی افزود: تعداد اقلام صادراتی گمرکات ۷۱۶ قلم به ۷۹ کشور از پنج مرکز گمرکات استان شامل اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن، فرودگاه شهید بهشتی از ابتدای سال تا کنون بوده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: اقلام وارداتی گمرکات ۷۴۹ از ۵۰ کشور است که ۷۰ درصد آن شامل کالا‌های واسطه‌ای و ۲۰ درصد آن شامل کالا‌های سرمایه‌ای به منظور استفاده در خط تولید است.
کوهستانی پزوه افزود: در فرش دستباف حدود یک میلیون و نیم دلار و همچنین یازده و نیم میلیون دلار از کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صادرات شده است.
وی گفت: دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین واردات را داشته اند که این واردات مربوط به تجهیزات فنی و ماشین آلات مکانیکی بوده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه ۳۳۸ میلیون دلار ارزش واردات این مدت بوده است گفت: عمده محصولات وارداتی ماشین آلات مکانیکی، ماشین آلات برقی، آهن و فولاد، محصولات گوناگون شیمیایی است.
چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، هند و امارات کشور‌های وارداتی گمرکات استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار