مدیر کل تعاون روستایی استان اصفهان گفت: برای ارائه خدمات تخصصی به تولید کنندگان بخش کشاورزی تاکنون، ۶۰ تعاونی تخصصی در سطح استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 26 January 2021

محسن حاج عابدی در بازدید از شرکت‌های تعاون روستایی اردستان با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی یک شبکه بزرگ از تشکل‌های تعاونی در عرصه‌های کشاورزی، تعاونی، تولید و زنان است، افزود: ۴۶۰ تشکل تعاونی با جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر در سطح استان اصفهان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اردستان، ۱۸ تشکل تعاونی روستایی و کشاورزی با ۱۴ هزار نفر عضو فعالیت دارند، گفت: بستر لازم برای تعاونی‌ها در بخش کشاورزی ایجاد شده است که نیاز به تقویت دارند تا وضعیت تشکل‌های تعاونی در این شهرستان رشد کند.

مدیر کل تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه در نظر داریم فاصله بین تولید تا مصرف را کمتر و واسطه‌ها را حذف کنیم تا هم تولید کننده هم مصرف کننده منفعت بیشتری ببرند، افزود: برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، ایجاد ۲۴ روستا بازار در سطح استان در برنامه قرار دارد که تا پایان سال جاری چهار روستا بازار در استان افتتاح خواهد شد.

آقای حاج عابدی به برنامه ریزی برای تشکیل تعاونی‌های تخصصی در سطح استان همچون گیاهان دارویی و گلخانه‌ها برای ارائه خدمات تخصصی به اعضا اشاره کرد و گفت: تاکنون، ۶۰ تعاونی تخصصی در سطح استان ایجاده شده است و در اردستان، راه اندازی تعاونی‌های زعفران کاران و انارکاران در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شبکه تعاونی روستایی، امسال ۹۳ درصد خرید تضمینی گندم داشته است، گفت: شرکت‌های تعاونی از کشاورزان استان ۱۱۳ هزار تن گندم خریداری کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار