بر اساس برآورد‌های ریالی
معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور امروز در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: به‌طور متوسط فرار مالیاتی در ایران بسیار بیشتر و بین ۲۵تا۳۰ درصد برآورد شده که براساس برآورد‌های ریالی می‌توان گفت حدود ۴۰۰هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در ایران وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 24 January 2021
محمد مسیحی با اشاره به اینکه در حال ‌حاضر کمتر از ۵۰درصد از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات تامین می‌شود ابراز امیدواری کرد با ایجاد تحولاتی مانند هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای ماده ۹۷ و تمرکز بر پرونده‌های مهم، مقابله با فرار مالیاتی و در عین حال حمایت از بخش تولید و واقعی و شناسنامه‌دار اقتصاد بتوان ضریب پوشش هزینه‌های کشور از محل مالیات را به میانگین جهانی نزدیک کرد.

وی همچنین از تحقق صد در صدی دریافت ۱۹۰هزار میلیارد طی سال جاری خبر داد و افزود: اقتصاد نفتی از یک طرف و سطح معافیت‌های مالیاتی در کشور از طرف دیگر بخش‌های نظام مالیاتی را از تیررس مالیات خارج کرده و باعث شده در کشور ما فرار مالیاتی نسبت به کشور‌های دیگر بالاتر باشد.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان هم در این دیدار گفت: پرداخت مالیات در سطح جامعه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، زیرا مالیات لازمه توسعه و پیشرفت کشور است.

آیت الله سلیمانی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی که در سطح کشور تحقق پیدا می‌کند به تامین اعتبار نیاز دارد که بخشی از این نیاز از طریق وصول مالیات به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه بر روی ممیز‌های مالیاتی باید بسیار دقت شود گفت: همه باید بدانند که پرداخت مالیات یک سرمایه‌گذاری اجتماعی است و خود فرد و همه آحاد مردم از این سرمایه‌گذاری نفع می‌برند.

بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان هم در این دیدار از سهم ۸درصدی استان اصفهان از مالیات کشور با پرداخت ۸۵۰۰ میلیارد تومان بعد از استان تهران خبر داد و پیش‌بینی کرد که امسال این میزان به ۱۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار