صدور ۱۳۰ شناسنامه برای فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در اصفهان در مرحله نهایی است.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 24 January 2021
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه این قانون در مهر ماه ۹۸ تصویب و آئین نامه اجرایی آن در خرداد به وسیله وزارت کشور ابلاغ شده است گفت: تا قبل از تصویب این قانون متقاضیان دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی باید به کنسولگری‌ها مراجعه می‌کردند.

مهدی سلیمانی افزود: هم اکنون متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه در قانون جدید شرط سنی تعریف نشده است گفت: در گذشته شرط سنی ۱۸ سال بود و این فرزندان تنها یک سال برای دریافت شناسنامه فرصت داشتند.

وی با بیان اینکه شرط ترک تابعیت خارجی برای فرزند مادر ایرانی نیز در قانون جدید برداشته شده است، گفت: از این رو در ۶ ماه گذشته شاهد روند رو به رشد درخواست برای ثبت نام صدور شناسنامه برای این افراد بوده‌ایم.
سلیمانی با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار درخواست شناسنامه برای فرزندان ناشی از ازدواج مادران ایرانی و مردان خارجی در اصفهان ثبت شده است، گفت: این افراد باید نسبت به تهیه مدارکی مانند مدارک هویتی پدر و مادر، مدارک ازدواج زن و مرد و مدارک بیمارستانی و مستندات قضائی برای اثبات فرزند زوج بودن فرد متقاضی اقدام کنند.

وی افزود: برای صدور شناسنامه برای فرزندان تبعه خارجی استعلام از دستگاه‌های امنیتی مانند وزارت اطلاعات و معاونت اطلاعات سپاه نیز پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ پرونده درخواستی پس از تکمیل مدارک برای استعلام فرستاده شده است، افزود: تاکنون یک شناسنامه برای دختر تبعه افغانستانی صادر شده و ۱۳۰ پرونده نیز در مرحله نهایی صدور شناسنامه است.

وی با بیان اینکه بیشترین درخواست صدور شناسنامه از سوی تبعه‌های افغانستانی دارد، گفت: پس از آن اتباع عراقی در رتبه بعدی هستند، اما باید توجه داشت که از سایر ملیت‌ها از کشور‌های اروپایی و آسیایی نیز درخواست داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار