مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 22 January 2021

جعفر مطلب زاده خدمات دولت برای توسعه روستاها از جمله دسترسی آنها به اینترنت را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: ۱۲۳ روستا از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت دسترسی ندارند که برای آنها تدابیری اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۷۸ مدرسه روستایی استان در نقاط کور و بدون سیگنال برای استفاده از اینترنت وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای رساندن سیگنال اینترنتی به این نقاط در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه مکاتبه لازم با وزارت ارتباطات برای اتصال اینترنت روستاها انجام شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ های  توسعه اینترنت به صورت معمول انجام می‌شود و هنگامی که توسعه اینترنت برای اپراتورها منفعت نداشته باشد، دولت برای توسعه منطقه ورود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه روستایی فعال استان به شبکه هوشمند سازی اینترنت ADSL  و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب متصل شده است.

مطلب زاده یادآور شد: مشترکان شهری این استان به انواع شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دسترسی دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان ۶ میلیون و ۷۳۰ نفر است که از این تعداد ۸۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۶ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار