مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های تعریف شده بافت‌های فرسوده این استان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 21 January 2021

علیرضا قاری قرآن در حاشیه بازید از  چند طرح بازآفرینی شهری در کاشان و آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده شهرها نقش اساسی و مهمی دارند، بیشتر طرح‌ها در بخش تملک، توسعه و بهسازی معابر با مشارکت آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده اصفهان وجود دارد، ادامه داد: این استان دارای ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده است که نزدیک به یک‌هزار هکتار آن مربوط به شهرهای کاشان و آران  و بیدگل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: اکنون هشت طرح آموزشی و فرهنگی در بافت‌های فرسوده شهرهای کاشان و آران و بیدگل در حال ساخت است که ۶ طرح تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در کنار شهرهای بزرگ شکل گرفته است، تصریح کرد: کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و بخشی از این مشکلات را در بازآفرینی شهری به خود اختصاص داده است.

قاری قرآن یادآور شد: سال گذشته ۴۰۰ تن قیر برای معابر شهر کاشان اختصاص داده شد که برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در سال جاری تلاش می‌شود.

وی اولویت نخست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان را تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این استان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال برای طرح‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: این اعتبار به تناسب طرح‌ها در شهرستان‌های استان هزینه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه از چند طرح بازآفرینی شهری در کاشان و آران و بیدگل بازدید کردند.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس از خانه فرهنگ کوی حسین پور و پردیس بزرگ فرهنگی در محل ساختمان قدیمی کارخانه ریسندگی کاشان و بافت فرسوده محله تاریخی دربند آران و بیدگل بازدید و روند اجرای این طرح‌ها را بررسی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار