نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو، ضمن تاکید بر لزوم کوشش همگانی برای شتاب گرفتن روند اجرای پروژه‌های عمرانی و کاهش زمان اجرای پروژه‌ها گفت: برای کاستن از مشکلات اعتباری فراروی این طرح‌ها، مجلس می‌تواند درخواست‌های دولت در این زمینه را تسهیل کند تا دولت راحت تر بتواند کار خود را پیش ببرد.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا پاک فطرت  افزود: در این دیدار تمرکز نمایندگان استان فارس، بیشتر روی مسائل اجرایی و عمرانی بود.
عضو مجمع نمایندگان فارس در مجلس اظهار داشت: در این دیدار، مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و معیشتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و معاون اول رئیس جمهوری نیز قول‌هایی برای پیگیری مسائل مطرح شده، داد.
پاک فطرت ادامه داد: به نظر می‌رسد حضور وزیران مرتبط با مسائل کلان استان‌ها در چنین دیدارهایی، تصمیم‌گیری در ارتباط با مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان را تسهیل کند.

مجلس می‌تواند در عمران کشور، دولت را یاری دهد


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو، ضمن تاکید بر لزوم کوشش همگانی برای شتاب گرفتن روند اجرای پروژه‌های عمرانی و کاهش زمان اجرای پروژه‌ها گفت: برای کاستن از مشکلات اعتباری فراروی این طرح‌ها، مجلس می‌تواند درخواست‌های دولت در این زمینه را تسهیل کند تا دولت راحت تر بتواند کار خود را پیش ببرد.
پاک فطرت افزود: عمران و آبادی باید به گونه‌ای باشد که پیشرفت کار و روند پیشرفت پروژه‌ها به طور روزانه دیده شود و اگر امروز چنین نیست به دلیل نبود اعتبار است.

متوقف نشدن طرح‌های عمرانی به خاطر تلاش‌ استانداران و پیمانکاران است


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همین مساله سبب شده که امروز پروژه‌های عمرانی در کشور و استان به کندی و یا به شکل عادی پیش رود و اگر همین شرایط هم بر پروژه‌ها حاکم است و به طور کامل متوقف نمی‌شود، نتیجه تلاش استانداران و پیمانکارانی است که نمی‌خواهند سرمایه‌ها راکد بماند.
پاک فطرت ادامه داد: استان‌ها اعتبار چندانی در اختیار ندارند و آنچه هم که وجود دارد اوراق قرضه‌ای است که برخی سال ۱۴۰۰ و برخی هم سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نقد خواهد شد که این چندان مطلوب نیست.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری که کمتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه خود را صرف عمران و آبادانی کند مسیر اشتباه را می‌رود و نمی‌توان آینده خوبی در بحث عمرانی برای آن متصور بود.

مجلس، روزنه‌های تخلف و زمین‌خواری را مسدود کند


وی افزود: همچنین مجلس باید روزنه‌هایی موجود در قوانین را که باعث سوء استفاده عده‌ای شده و زمینه‌ساز زمین خواری، کوه خواری و سایر تخلفات و فسادهای اینچنینی شده را شناسایی و مسدود کند.

مسائل و مشکلات استان فارس در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و زیربنایی ۲۳ دی‌ماه گذشته در دیدار استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس امور اراضی کشور بررسی شد.
نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به بیان مهمترین مسایل و مشکلات استان پرداختند که اتمام پروژه آزادراه شیراز - اصفهان، تکمیل راه های مواصلاتی، اتمام پروژه های آبرسانی و سدهای استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، تکمیل بیمارستان های شیراز، تکمیل فرودگاه شمال فارس و تأمین آب شرب از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
معاون اول رئیس‌جمهوری در این دیدار با تأکید بر لزوم اتمام پروژه آزادراه شیراز - اصفهان تصریح کرد: اتصال شیراز به مرکز کشور بسیار پراهمیت است و حتماً باید تا پایان دولت به اتمام برسد که لازم است استاندار فارس در این خصوص پیگیری های لازم را با جدیت انجام دهد.
جهانگیری افزود: خوشبختانه راه آهن تا شیراز رسیده است اما لازم است مصوبه احداث خط ریلی شیراز تا بوشهر نیز با سرعت هر چه بیشتر اجرایی شود چرا که اجرای این پروژه برای توسعه هر دو استان تعیین کننده است که لازم است هر چه زودتر از طریق تأمین مالی خارجی این پروژه اجرایی شود.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین آب شرب شهرهای مختلف این استان گفت: لازم است طرح‌های مرتبط با آبرسانی به خصوص طرح هایی که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند هر چه زودتر نهایی شوند و دولت نیز در این خصوص کمک های لازم را انجام خواهد داد.
در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار فارس گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و گفت: تلاش مسئولین اجرایی استان و نمایندگان مردم این است که با پرهیز از حواشی، به دنبال رسیدگی به مسایل و حل مشکلات مردم باشند.
وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در استان تأثیرات مثبتی برجای گذاشته است افزود: در بخش جهش تولید نیز تعدادی از پروژه ها در مرحله نهایی هستند و میزان پیشرفت سند پیشران استان نیز بیش از ۷۱ درصد است و روند بیکاری در شهرهای مختلف استان روندی کاهشی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار