معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون۲ تن و ۵۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ بیانگر پنج درصد افزایش است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلیل حسنی،  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان، اظهار داشت: در پیوند با کشف این میزان مواد افیونی، ۳۱۴ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند و همچنین ۳۴ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان افزود: به همان میزان که سوء مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته، راهبرد مقابله با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نیز باید متناسب با این شیوه‌ها باشد.

حسنی گفت: مهمترین موضوع برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری است و در میان کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر، وظیفه و رسالت کمیته فرهنگی و پیشگیری، بسیار خطیر و سنگین و از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این کمیته باید همواره به دنبال اعمال روش‌های نوین و خلاقانه برای مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر باشد.

فرماندار ویژه لارستان، خطاب به اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان بیان کرد: کمیته‌های این شورا باید فعال‌تر شوند و در این حوزه مهمترین کار آنها، فعالیت فرهنگی است.

حسنی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان لارستان وسیع است، در گلوگاه و کریدور شمال به جنوب و در مسیر جاده‌های ترانزیتی قرار دارد، با کارهای فرهنگی می‌توان اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام داد.

او اظهار داشت: اولویت امروز ما باید کار فرهنگی به ویژه در فضای مجازی باشد زیرا توسعه فعالیت‌ها و تقویت این بخش و همچنین مشارکت پذیری مردم در این عرصه، حتی برخی تنش‌ها و تعارضات در حوزه سیاسی و بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را نیز کاهش خواهد داد.

فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر انجام شود

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان همچنین بیان کرد: باید برای مبارزه با مواد مخدر و سایر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به صورت تخصصی انجام دهیم.

حسنی افزود: مناسب‌ترین راهبرد و بهترین روش اثربخش برای کاهش میزان قاچاق و همچنین سوء مصرف مواد مخدر، اجتماعی و همگانی کردن روند مقابله با آن است که البته دولت و وزارت کشور به ویژه ظرف ۲ سال گذشته بر نهادینه کردن این مهم نیز تاکید ویژه داشته‌اند.

وی افزود: یی شک رویکرد مشارکت پذیری مردم و به ویژه سازمان‌های مرم نهاد در امر مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر به جای رویکردهای حاکمیتی، علاوه بر ایجاد حساسیت در جامعه سبب تقویت و بازسازی سرمایه‌های اجتماعی و تشکل‌های مردمی در این زمینه خواهد شد.

حسنی ادامه داد: دولت ، وزارت کشور و مجموعه مدیریت اجرایی استان و شهرستان لارستان با تمام توان از تشکل‌های فعال و سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در منطقه و افزایش میزان کارآمدی و تاثیرگذاری آنها در این حوزه قاطعانه حمایت می‌کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار