مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: ۱۱۲ شهر و بیش از یکهزار روستای استان دارای گاز طبیعی است ولی توسعه گازرسانی به همه نقاط با شدت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 18 January 2021

سیدمصطفی علوی، افزود: ۳۵ درصد از مصرف گاز استان در بخش صنعتی، ۳۵ درصد در بخش نیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش خانگی و بقیه در بخش‌های عمومی و حمل‌ و نقل مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه۷۰ درصد از گاز بخش خانگی صرف گرمایش می‌شود، افزود: مصرف گاز خانگی در فصل سرما بشدت بالا می‌رود و در چنین شرایطی اولویت با تامین بخش خانگی است لذا در برخی بخش‌ها محدودیت‌ گازی اعمال می‌شود ولی با این وجود تاکنون گاز هیچ نقطه‌ای قطع نشده است.
علوی اظهار داشت: میانگین مصرف در شرایط معمولی۶.۴ مترمکعب در شبانه‌روز است ولی در شرایط کنونی، هر خانه ۲۲ مترمکعب گاز مصرف می‌کند.
وی افزود: در بخش نیروگاهی ۲ نیروگاه شهید منتظری و اصفهان و همچنین در بخش حمل و نقل ۱۶۰ جایگاه سی‌ان‌جی از گاز استفاده  می‌کنند.
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان  تاکید کرد: صدها نفر مراقبت می‌کنند تا مبادا گاز نقطه‌ای قطع شود و حتی در برخی از شهرهای شرق استان، گازرسانی با استفاده از گاز طبیعی فشرده توسط تانکرهای مخصوص صورت می‌گیرد.
علوی خاطرنشان کرد: چند خط لوله گاز از اصفهان عبور می‌کند که سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب از آنها برداشت می‌شود.

 وی اضافه کرد: در شرق استان بدلیل نبود خط لوله، امکان اتصال به شبکه وجود ندارد و از نخستین خط لوله ۳۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد ولی شرکت گاز  از طریق گاز فشرده به چهار شهر و سه روستای این منطقه گازرسانی می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، میزان مصرف گاز در این هفت نقطه را یکصد هزار مترمکعب اعلام و اضافه کرد: این انتقال بصورت ۲۴ ساعته از طریق تریلرهای مطمئن انجام و هزینه گاز آنها مانند سایر نقاط محاسبه می‌شود ولی برغم این تلاش‌ها، امسال بدلایلی ۲-۳ بار، گازرسانی به این نقاط مُختل شد که از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم.
وی با اشاره به مشکلات انتقال گاز به شرق اصفهان تصریح کرد: شرکت گاز طرح‌های دیگری برای شرق استان پیگیری کرده‌ که بسیار هزینه‌بر است ولی تلاش‌می‌کنیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم.
علوی همچنین تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۱۶طرح شامل گازرسانی بویژه به شرق اصفهان و نیز افتتاح ساختمان شرکت در مجموع با اعتبار بالغ بر ۶۲۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
علوی در باره طلب‌های شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: تادیه برخی از این طلب‌ها بدلیل شرایط روستایی با استمهال و برخی از طریق تهاتر پیگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: حدود ۴۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به بخش خانگی، بخش دیگر مربوط به بدهی‌های پیشین مساجد، مدارس و بخشی دیگر مربوط به ادارات دولتی،  نیروهای مسلح و بخشی هم مربوط به صنایع و نیروگاه‌هاست.
علوی گفت: در زمان کنونی در بخش توزیع گاز خودکفا هستیم و تمام امکانات لازم برای توزیع در داخل تولید می‌شود و شرایط تحریم در این زمینه مشکلی ایجاد نکرده است.
وی بیان کرد: ۲۲ خدمت در شرکت گاز به شهروندان از طریق فضای مجازی و دولت الکترونیک انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این خدمات توسعه باید.
وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی از جمله گاز افزود: بخشی از هدر رفت گاز بواسطه تجهیزات گازی و ساختمان‌های فاقد استاندارد است که در این زمینه صنایع تولیدکننده چنین تجهیزاتی باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار