پوستر سومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان با عنوان «بادکنک طلایی» از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 16 January 2021

محمد عیدی در آیین رونمایی سومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» اظهار داشت: این مسابقه یکی از برنامه های موفق حوزه معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان بوده که طی برگزاری در ادوار گذشته فرصتی فراهم کرده تا اتاق فکری به وسعت ایران برای تبیین اهداف معاونت فرهنگی و ماموریت های آن شکل گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: مسابقات نمایشنامه نویسی کودک ونوجوان با عنوان «بادکنک طلایی» مجالی برای اهل فن و قلم بوده تا با مشارکت افزایی به محتواهای موثر در بخش کودک و نوجوان دست یابیم.

وی با اشاره به انتشار 5 جلد آثار نمایشنامه نویسی کودک و نوجوانان از ادوار گذشته تاکنون تصریح کرد: این مسابقه به جغرافیای خاصی محدود نمی شود و کنشگران حوزه کودک می توانند با نمایش و خلاقیت در بستر فرهنگی به رقابت بنشینند.

وی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری سومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» با قدرت بیشتر گفت: خوشبختانه هرسال نمایشنامه هایی قوی تر، خلاقانه تر و با ایده های نو به دبیرخانه ارسال می شود که می تواند در غنای محتوای بسیار وسیع ادبیات کودک و نوجوان به ویژه در عرصه تئاتر موثر واقع شود.

عیدی با اشاره به تداوم مسیر غنای ادبیات کودک و نوجوان در رقابت فرهنگی گفت: امیدواریم در جغرافیای وسیع تر آثار حوزه کودک و نوجوان دریافت شود و متناسب با انگیزه های مخاطب اثر خلق کنیم.

وی با تاکید بر افزایش زمینه مشارکت پذیری در سومین دوره از مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» اظهار داشت: مسابقه مذکور توانسته است اتاق فکری به وسعت ایران و حتی فراسوی مرزها برای اندیشیدن به کودکان و نوجوانان پدید آورد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان جزء لاینفک توسعه پایدار هستند، گفت: در توسعه متوازن کودکان و نوجوانان به منزله کارگزار توسعه پایدار هستند و باید به دنبال ساختن جهانی با کودکان و نه برای کودکان باشیم.

وی افزود: نمایشنامه یکی از ابزارهای قدرتمند برای بالیدن قدرت تخیل کودکان و نوجوانان است. هرچه قدرت تخیل کودکان ونوجوانان در قالب نمایشنامه ظهور پیدا کند جامعه ای مهربان تر و خلاق تر خواهیم داشت.

احمد رضایی دارافشانی نیز در آیین رونمایی از سومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» اظهار داشت: در اولین دوره این مسابقات 167 اثر به دبیرخانه رسید و 11 اثر برگزیده در 2 جلد منتشر شد و در دومین دوره که سال گذشته برگزار شد با داوری 75 اثر دریافت شده، 14 اثر در 3 جلد آماده انتشار است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی افزود: هدف از مسابقه نمایشنامه نویسی کودک ونوجوان «بادکنک طلایی» تولید نمایشنامه های جدید با توجه به نیازهای کودکان نوجوانان، تولید نمایشنامه های متناسب با رده های سنی مختلف به لحاظ محتوایی و استفاده از استعدادها و ظرفیت های جدید در سطح کشور است.

وی به بخش های آزاد و شهروندی در مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان »بادکنک طلایی» هم اشاره ای کرد و گفت: در بخش آزاد تمام موضوعات و مفاهیم براساس آموزه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و تربیتی که می تواند موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانان شود، برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش شهروندی به موضوعات حمل و نقل و هوای پاک، فضای سبز و محیط زیست، آتش نشانی، حوادث و ایمنی، اخلاق شهروندی، مصرف بهینه انرژی و تعلق به شهر پرداخته می شود.

رضایی دارافشانی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا نیمه فروردین ماه 1400 است، گفت: اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه در هفته فرهنگی اصفهان برگزار خواهد شد که علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه www.shahrvand-isf.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار