سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در زمان حاضر ۶۹ بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در مقایسه با ابتدای آذر که ۲۰۰ نفر بودند به شکل قابل توجهی کاهش داشته است‌.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 15 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر ۶۹ بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در مقایسه با ابتدای آذر که ۲۰۰ نفر بودند به شکل قابل توجهی کاهش داشته است‌.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان ادامه داد: همچنین میزان بیماران ترخیصی‌ بیمارستان‌های استان در این مدت زمانی نسبت به ورودی‌ها پیشی‌ گرفته و تعداد فوتی‌های استان به ۲ نفر در روز رسیده است که امیدواریم به صفر رسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۹ شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

غلامی خاطرنشان کرد: البته مردم کماکان باید با رعایت فاصله اجتماعی، موازین بهداشتی و زدن ماسک مراقبت‌های لازم را داشته باشند وگرنه در صورت بی‌مبالاتی و نادیده گرفتن پروتکل‌ها، چه بسا دوباره با وضعیت بدی مواجه خواهیم شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه در جلسه امروز مشکلات استان توسط فرمانداری‌ها مطرح شد، افزود: عمده این مشکلات در سه بخش وضعیت بیمارستان‌ها، تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز بیمارستانی و نیروی انسانی بود که برای هر سه بخش، تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: در بخش تکمیل ساختمان بیمارستان‌ها، مقرر شد تمام بیمارستان‌هایی که تا خرداد ۱۴۰۰ تکمیل خواهند شد، از تخصیص اعتبار لازم برخوردار شوند.

غلامی اضافه کرد: در بخش تجهیزات نیز مقرر شد بیمارستان‌های استان فهرست تجهیزات مورد نیاز خود را اعلام کنند تا برای تامین آن اقدامات لازم صورت گیرد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  همچنین با اشاره به جذب ۵۳ هزار نیرو در بخش بهداشت و درمان تا شهریور سال ۱۴۰۰ در سطح کشور افزود: تاکنون قریب ۲۳ هزار نفر جذب شده‌اند و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز تا نیمه اول ۱۴۰۰ جذب خواهند شد که بخشی از این تعداد، سهمیه استان اصفهان خواهد بود.

به گزارش فارس، جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عصر امروز به ریاست عباس رضایی استاندار با حضور حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

در این جلسه برخی از اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و فرمانداران به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بیماری کویید-۱۹ و نیازهای اعتباری، انسانی، امکاناتی و تجهیزاتی حوزه فعالیتی خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار