با اختصاص ۵۳ هزار سهمیه استخدامی به بخش بهداشت و درمان بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 14 January 2021

معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به شرایط خاص استان اصفهان در مقطع شیوع بیماری کرونا و با تاکید بر ضرورت حفظ شرایط فعلی گفت: تحریم و مشکلات ارزی شرایط را برای ما سخت کرده است.
حمید پور اصغری با بیان این که استفاده از منابع بودجه و اعتبارات تبصره ۱۹ با مشارکت غیردولتی نخستین راهبرد است، افزود: راه حل دوم ما برای طرح‌های خیرساز استفاده از ظرفیت اعتباری ۴۰-۶۰ است و در این شرایط می‌توان از اعتبارات توازن استانی بهره برد.
وی کمبود نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان را در شرایط کرونا یکی از مشکلات دانست.
استاندار اصفهان هم در این جسله با اشاره به ضرورت کمک سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای حوزه بهداشت و درمان گفت: با توجه به اینکه از سراسر کشور پذیرای بیماران هستیم و باید به اصفهان نگاه ویژه شود.
عباس رضایی با بیان اینکه بیمارستان‌های با مشکل مواجه هستند افزود: شهرستان‌های نطنز، خوانسار و فریدون شهر به دستگاه سی تی اسکن نیاز جدی دارند و مشکلات بیمارستان شهرضا هم باید حل شود چرا که جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست با اشاره به کافی نبودن بودجه عمرانی، پژوهشی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی این دانشگاه گفت: در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو با کمبود بودجه مواجه هستیم.
طاهره چنگیز با بیان این که در حوزه بهداشت توانستیم بیماری کووید نوزده را کنترل کنیم، افزود: اگر شبکه بهداشت تقویت نشود تاب آوری ما در مقابل این بیماری کاهش می‌یابد.
وی به ضرورت تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت تاکید کرد و گفت: در ۴۰ مرکز ۲۴ ساعته خدمات درمانی با مشکل مواجه و در مجموع در حوزه بهداشت و درمان به حمایت جدی سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم.
علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست با اشاره به ضرورت بهره برداری از بیمارستان‌های نیمه کاره شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل گفت: فشار زیادی بر مراکز درمانی مرجع از جمله بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید بهشتی وجود دارد و سازمان برنامه و بودجه کمک کند، بیمارستان‌های مورد نیاز شهرستان کاشان و آران و بیدگل با کمک خیران به بهره برداری خواهند رسید.
در ادامه این نشست هم فرمانداران خمینی شهر، گلپایگان، اردستان، مبارکه، نائین مشکلات و کمبود‌ها را در حوزه بهداشت و درمان مطرح کردند و خواستار کمک سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ارتقای خدمات درمانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار