مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اجرای مانور صفر لحظه‌ای در منطقه کمشچه شهرستان برخوار با پیش فرض وقوع زلزله 6و2 دهم ریشتری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 14 January 2021

علی محمدهاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این خبر گفت: این مانور لحظه ای با هدف ارزیابی و پایش آمادگی نیروها و عوامل امدادی ، ارائه خدمات در زمان بحران و ارتقاء توانمندی‌ نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در زلزله فرضی صورت گرفت.

پیش فرض این مانور که بدون هماهنگی قبلی انجام شده بود، وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۶ و دو دهم ریشتر در نزدیکی کمشچه بود و این زلزله فرضی ساعت ۸ صبح رخ داد و بلافاصله پس از آن تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارت وارد منطقه شدند و همزمان تیم های امدادی شعب همجوار به عنوان شعب معین به محل حادثه فراخوان و اعزام شدند.

بررسی میزان خسارت در منطقه ، امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک‌های سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب و … از جمله اقداماتی است که در این مانور انجام شد و کارهای لازم برای شناسایی افراد زنده انجام و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین نیز هم از طریق آمبولانس‌های هلال احمر انجام شد.

همچنین اقدامات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان فرضی در این مانور انجام شد.

در جریان این مانور جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برخوار نیز با حضور فرماندار و دیگر مسئولان برگزار شد ، تمام اقدامات انجام شده در این مانور از سوی اعضای مدیریت بحران مطلوب ارزیابی شد.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اصفهان نیز با حضور معاون عملیات سازمان امداد و نجات و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از طریق ارتباط تصویری با محل مانور در ارتباط بودند.

هلال احمر امسال ۲۳ هزار عملیات امدادی در کشور انجام داد

محمدباقر محمدی افزود: در این حوادث بیش از ۳۷ هزار نفر مصدوم شدند که بالغ بر۱۲ هزار نفر توسط امدادگران این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین اسکان اضطراری ۹۳ هزار نفر در حوادث مختلف با وجود بیماری کرونا و کاهش محدودیت‌های تردد در جاده‌ها در این مدت اشاره کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در بحث تجهیزات و امکانات موجود، جمعیت هلال احمر با تمام تلاش درصدد بروزرسانی امکانات و تجهیزات با توجه به محدودیت‌های مالی است و زمستان امسال کمک‌هایی به استان‌ها صورت گرفت که در آینده نزدیک هم تکرار می‌شود.

وی افزو د: در زمان حاضر حداقل ۵۶۱ پایگاه امدادو نجات جاده‌ای با  بالغ بر ۱۱ هزار نفر در قالب تیم‌های عملیاتی فعال آماده هرگونه امدادرسانی به شهروندان هستند.

محمدی افزود: با توجه به اینکه، ایران، کشور حادثه‌خیزی است و در واقع تمام نقاط کشور در معرض حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد و از سویی با توجه به شرایط حساس اصفهان، تصمیم به برگزاری رزمایشی بصورت صفر لحظه ای و مکانی با هماهنگی این سازمان گرفته شد.

وی روند برگزاری این رزمایش را به لحاظ حضور فرماندهان در مراکز کنترل، هماهنگی بین استان‌های عمل‌کننده و مدیریت این عملیات مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  هشت استان همجوار اصفهان به عنوان استان‌های معین در کمترین فرصت زمانی در مراکز عملیات خود حضور یافتند و همچنین اعزام و هماهنگی خوبی بین ۲۴ شهرستان اصفهان برقرار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار