مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون پای چینی ها و یا کشورهای دیگر برای تولید رمز ارز به اصفهان باز نشده است، گفت: اگرچه روز گذشته ناچار به خاموشی در استان شدیم، اما هیچ گونه خاموشی در مناطق شهری و مسکونی نداشتیم.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 13 January 2021

حمید علاقمندان در خصوص آخرین وضعیت تامین برق در استان اصفهان، اظهار کرد: روز گذشته برای استان اصفهان موضوع خاموشی ها اعلام شد، چرا که محدودیت تعریف شده برای استان را نمی توانستیم، تامین کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون با همکاری مردم حدود ۲۰ تا ۳۰ مگاوات صرفه جویی برق داشتیم، اما میزان نیاز برای استان بالای ۵۰ مگاوات بود تا بتوانیم شبکه سراسری برق را حفظ کنیم، تاکید کرد: در این شرایط پیش از ظهر و بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) در برخی نقاط استان خاموشی داشتیم، اما امیدواریم امروز با کمک و صرفه جویی هم استانی ها از شرایط فعلی عبور کنیم و خاموشی نداشته باشیم و اگر خاموشی به ما اعلام شد، میزان آن کمتر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد: میزان خاموشی های روز گذشته در استان، به صورت چرخشی و پراکنده بود.

وی درباره قطعی برق برخی نقاط استان و تداخل آن با امتحانات دانش آموزان با توجه به مجازی بودن کلاس ها، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ گونه خاموشی در مناطق شهری و مسکونی استان نداشتیم و به دلیل این دغدغه و همچنین سرمای هوا تلاش کردیم تا به خانه های مسکونی خاموشی ندهیم و اگر هم رخ داده باشد، حداقل بوده است.

علاقمندان گفت: روز گذشته میزان مصرف برق در استان اصفهان ۱۴۲۰ مگاوات بود، البته هفته گذشته میزان مصرف برق ۱۵۰۰ مگاوات بود و خوشبختانه با توجه به همراهی و همکاری مردم و صنایع تاحدودی مصرف برق در استان کاهش داشته، اما همچنان نیازمند کاهش مصرف برق هستیم.

وی در خصوص استخراج رمزارزها و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان طی چهار ماه گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ مرکز غیرمجاز تولید بیت کوین را شناسایی و با برخورد، برق آن ها قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان بعد از شناسایی با هر مورد تولید رمز ارز غیرمجاز برخورد می کند و برق این مجموعه ها قطع و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی یادآور شد: تاکنون حدود چهار درخواست قانونی برای تولید رمزارز در استان اصفهان با مجوز سازمان صمت داشته ایم که هنوز به مرحله بهره برداری کامل نرسیده اند.

علاقمندان در خصوص برخی صحبت ها برای تولید رمزارز توسط چینی ها در ایران، اظهار کرد: در استان اصفهان اصلا هیچ رمز چه با عنوان کشوری و دولتی و یا مشارکت با کشور دیگر را نه شناسایی کرده ایم و نه مجوزی برای آن صادر شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون پای چینی ها برای تولید رمز ارز به اصفهان باز نشده است و هیچ مورد غیرقانونی تا این لحظه شناسایی نکرده ایم و حتی به صورت قانونی مجوز داده نشده است، اما اگر در بقیه نقاط کشور تولید رمزارز به صورت قانونی وجود داشته باشد، سخنگوی صنعت برق قطعا پاسخگو خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار