معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۶۵۱ پایگاه این سازمان شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت و ۹۰ پایگاه سیار در مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر کشور فعال است.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 13 January 2021

محمدباقر محمدی افزود: با توجه به رسالت ذاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و وظیفه محول‌شده از سوی مدیریت بحران، تیم‌های عملیاتی آموزش دیده و آماده این سازمان در زمان بروز حوادث و سوانح‌ در سراسر کشور کار کمک‌رسانی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۱۱ هزار نیروی آموزش دیده به طور مستمر در این پایگاه‌ها مستقر هستند، ادامه داد: آمادگی این افراد نیازمند آموزش است که‌ در سراسر کشور همراه با بازآموزی انجام می‌شود.

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به حضور و خدمت‌رسانی افزون بر ۷۰۰ نیروی داوطلب باسابقه در  پایگاه‌های امدادی هلال احمر اظهار داشت: با تدبیر رییس جمعیت هلال احمر این  داوطلبان که با سابقه همکاری چند ساله به بالاترین درجه داوطلبی (ایثارگری) رسیده‌اند در این پایگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

محمدی افزود: در شرایط کنونی با پیشرفت علم و فناوری، حوادث هم پیشرفته شده و می‌طلبد جمعیت هلال احمر بروزرسانی شود و آموزش‌ها متناسب با نوع حوادث ارتقا یابد.

وی درباره تعداد عملیات سازمان امداد و نجات در ۱۰ ماهه سال جاری در کشور اظهار داشت: هر چند به دلیل بیماری کووید ۱۹ و کاهش‌ رفت و آمد در کشور حوادث کمتر شده است، اما در این مدت افزون بر ۲۳ هزار عملیات امداد با ۳۷ هزار مصدوم انجام شد، ۱۲ هزار مصدوم‌ منتقل و ۹۳ هزار نفر نیز اسکان ‌اضطراری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز چهارشنبه برای بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کاشان به این شهرستان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار