اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم ضمن تصویب گزارش تفریغ بودجه سال 98 و بخشودگی اجاره بهای مستأجران برخی از سازمان های تابعه شهرداری، موضوع آلودگی هوا و همچنین تکمیل و راه اندازی دارالسلام شهر را به عنوان یک آرامستان جدید مورد بحث قرار دادند.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 11 January 2021

به گزارش تابناک قم، یکصد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم امروز و در ساختمان این شورا تشکیل و مانند همیشه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و همچنین سخنان عبدالله جلالی به عنوان رئیس این شورا آغاز شد.

وی در بخشی از سخنان خود به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در روز نوزدهم دی ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: همه ما باید شُکرگزار همه نعمت های الهی بویژه نعمت ولایت و رهبری باشیم.

همچنین در ادامه نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم به موضوع آلودگی هوای این روزهای کلانشهرها و از جمله قم پرداخت و تصریح کرد: آلودگی هوا در قم، زنگ خطری برای مجموعه مدیریت استان است.

در ادامه لایحه های اخذ مُجوّز بخشودگی بخشی از اجاره بهای مستأجران در دو سازمان پایانه های مسافربری و سازمان آرامستان ها به عنوان سازمان های تابعه شهرداری و در راستای بسته حمایتی از شهروندان در زمان شیوع کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

و اما پرداختن به موضوع آرامستان ها سبب شد تا برخی از اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به ضرورت تکمیل آرامستان جدیدالتأسیس دارالسلام به شهردار قم تذکر دهند و خواستار راه اندازی هرچه سریع تر این آرامستان شوند.

در عین حال لایحه اخذ مجوز آسفالت محوطه تعویض پلاک استان در کنار لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای کود کشاورزی از دیگر لوایح جلسه رسمی علنی یکصد و هفتاد و ششم شورای اسلامی شهر مقدس قم بود که با موافقت حاضران رو به رو شد.

بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 1398 دو سازمان دیگر تابعه شهرداری قم یعنی سازمان کُشتارگاه و سازمان پارک ها و فضای سبز نیز در دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر قرار داشت که این دو مورد هم به تصویب رسید.

همچنین رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در نشست امروز این شورا بر لزوم پرداخت سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی و رانندگی تأکید کرد که رئیس شورای اسلامی شهر قم از تأکید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در این موضوع و  در بودجه سال 1400 خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار