رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از جذب سرمایه ۴۶۰ میلیارد ریالی در سال جاری برای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در این مرکز خبر داد و گفت: جذب سرمایه برای این موسسه‌ها برای اجرایی کردن شعار جهش تولید و حمایت از تولید ملی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 10 January 2021

جعفر قیصری افزود: تجاری سازی و تولید انبوه محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور نیاز به جذب سرمایه دارد که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امسال برنامه های بسیاری در این جهت اجرا کرد و در مجموع ۴۶۰ میلیارد ریال جذب سرمایه برای این واحدها انجام شد.

وی، اولویت برنامه های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال جاری را تامین بخشی از سرمایه های تجاری سازی و کمک به جهش تولید، برشمرد و اظهار داشت: امسال تلاش شد تا این سرمایه مورد نیاز از منابع مختلف تامین شود که یکی از آنها، منابع اختصاصی شهرک بود.

قیصری اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امسال برای مشارکت در تجاری سازی محصولات فناورانه ۱۲ طرح معادل ۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد که از جمله آنها  خط تولید ملت بلون (ماده اولیه ماسک پزشکی) است که مورد نیاز جامعه و صنعت می باشد.

وی، یکی دیگر از بخش هایی که از طریق جذب سرمایه مناسبی برای واحدهای فناور صورت گرفت را پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی خواند و گفت: ماموریت اصلی این رویداد کارآفرینی، تامین سرمایه برای جهش تولید و سرمایه گذاری برای تجاری سازی بود که بدین ترتیب ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه برای ۱۲ طرح از طرف هشت سرمایه گذار تامین شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر این سرمایه گذاران از تهران و خراسان رضوی بودند، افزود: مذاکره برای سرمایه گذاری در ۱۰ طرح دیگر نیز در حال اجرا و امید است تا پایان امسال، نهایی شود.

پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آبان امسال در اصفهان برگزار شد.

قیصری به هفته پژوهش و فناوری امسال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این هفته قرارداد هم‌سرمایه‎ گذاری سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌ پژوهش و فناوری استان اصفهان به عنوان عامل و ۲ طرح فناورانه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال امضا شد.

وی با بیان اینکه این قرارداد با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد، اضافه کرد: این طرح ها شامل تولید لوله‌های خون‌گیری وکیوم PET با ظرفیت سالیانه ۱۰۷ میلیون عدد با سرمایه‌گذاری اولیه مورد نیاز ۱۲۰ میلیارد ریال و تولید ادوات تراش لیزری با دقت زیر میکرون با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد ریال است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری امسال در مجموع ۴۴۰ میلیارد ریال هم‌سرمایه گذاری برای هفت طرح انجام شد که اصفهان با ۲ طرح رتبه نخست را در کشور داشت و ۴۵ درصد کل این سرمایه گذاری را جذب کرد.

هم‌سرمایه گذاری در اجرای طرح های فناورانه با هدف حمایت از زیست‌بوم کسب و کارهای نوپا در ایران، تزریق سرمایه لازم برای به جریان افتادن کارآفرینی و رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان و کمک به گسترش تعامل بین پارک‌های علم و فناوری با صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت گرفته است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار امسال اشار کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف این نمایشگاه، حمایت از فروش طرح‌ها و محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری در این حوزه در قالب یارانه تجاری‌سازی فناوری است که امسال ۹ فناوری شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک موفق به جذب سرمایه به میزان کلی ۱۰ میلیارد ریال از وزارت علوم شدند.

قیصری افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ۹ فناوری شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه‌های لیزر، آب و پساب، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، مخابرات و اتوماسیون شهری ۱۰ میلیارد ریال یارانه تجاری‌سازی فناوری اختصاص داد و اصفهان رتبه نخست را در این زمینه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار