در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان ارتقا یافت.
کد خبر: ۹۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 08 January 2021

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان، گفت: در این سفر مجوز تبدیل مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان صادر شد .

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد گفت: برای بهسازی ساختمان این مرکز و تهیه تجهیزات مورد نیاز خیران حدود ۶۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم با کمک خیران و دولت آماده شده و در حال حاضر نیز خیران، ۲۰ میلیارد ریال برای احداث بخش‌های اطفال، زنان و زایمان و داخلی کمک کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه در بیمارستان ۳۲ تخت خوابی زواره، بیمارانی که نیاز به مراقبت داشته باشند، در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تحت درمان قرار می‌گیرند و برای مراقبت‌های تخصصی‌تر به سایر مراکز ارجاع داده می‌شوند گفت: عمل‌های جراحی بزرگ در این بیمارستان صورت نمی‌گیرد؛ ولی جراحی‌های سراپایی و کوچک انجام می‌شود.

دکتر طاهره چنگیز به تدوین نقشه درمان استان و تصویب آن اشاره کرد و گفت: ملاک عمل در نقشه درمان استان جمعیت ثابت و متغییر، فاصله تا بیمارستان‌های دیگر، میزان مراجعات و سن جمعیتی منطقه است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح عدالت آموزشی در سال جاری، ۲۲ متخصص به استان اختصاص داده شده افزود: تعدادی از شهرستان‌های استان با این تعداد متخصص پوشش داده شدند و برای اردستان نیز چهار نفر سهمیه در رشته‌های جراحی، طب اورژانس، اطفال و بیهوشی در نظر گرفته شده که این افراد سه برابر دوران تحصیل، تعهد خدمت در مناطق معرفی شده را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار