رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ؛
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آزادسازی میمک با مشارکت فراگیر عشایر و قوای نظامی به ویژه ارتش، سرنوشت جنگ را تغییر داد و صدام متوجه قدرت حریف مقابل خود شد.
کد خبر: ۹۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 08 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، سرتیپ دوم ستاد امیر محمدرضا فولادی اظهار داشت: میمک به علت ارتفاعات راهبردی خود از ۸۰ سال پیش همواره مورد مناقشه ایران و عراق بود چرا که ارتفاعات این منطقه تا کیلومترها از عمق خاک سرزمین حریف را در تسلط خود دارد و صدام نیز با اشراف به این موضوع قبل از شروع جنگ اقدام به تصرف میمک کرد.

وی یادآور شد: با تصرف میمک مردم عشایر ایل خزل و ارتش اقدام به بازپس گیری میمک کردند و فرماندهان ارتش همزمان ۲ گزینه آزادسازی مهران و میمک را داشتند که آزادسازی میمک باتوجه به موقعیت سوق الجیشی خود به گزینه اول و اصلی برای فرماندهان و اتاق فکر جنگ کشور انتخاب شد.

امیر فولادی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای فتح میمک اهمیت حضور نیروی مردم و عشایر بود که پیش از این عملیات چندان مورد توجه نبود اما بعد از این عملیات سازماندهی و آموزش و بسیج نیروهای مورد توجه فرماندهان قرار گرفت و بسیج مردمی نقشی پررنگ در جنگ را ایفا کردند.

وی تاکید کرد: اکنون برای ماندگاری این حماسه ها برای نسل های آینده باید گذشته های پرافتخار و حماسه های جنگ تحمیلی فراموش نشود و نسل به نسل در آینده با رشادت های مردمان سرزمین خود در گذشته آشنا شوند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ جبهه استکبار امروز شدیدتر شده و به شیوه های نوین تر بر علیه ایران اسلامی در جریان است و دشمن اکنون با حربه هایی چون تهدید، تحریم، توطئه، تطمیع، تزویر و سایر هجمه ها به مصاف ایران مقتدر آمده اند.

وی افزود: آمریکا قبل از انقلاب بر علیه شوروی سابق انواع معاهده های نظامی را تشکیل داد و ایران در زمان رژیم پهلوی عضو این معاهده ها بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا بر علیه ایران اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب، معاهده های نظامی و اقتصادی را تشکیل داده است اما می داند که ایران در برابر آنها دشمنی مقتدر است.

امیر فولادی یادآور شد: اکنون که دشمن در صدد ضربه زدن به انقلاب است، باید با اتکا و ایمان به خداوند، اعتماد و خودکفایی نسبت به خودباوری و ظرفیت های داخلی، اتحاد و انسجام بین مردم و مسوولان، تبعیت از فرامین امام راحل و رهبری و تداوم مسیر راه شهید سلیمانی از هجمه های دشمن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی در هر پست و مقام و صنفی اگر به وظایف دینی و اسلامی خود پایبند باشند ایران بیش از پیش به سرافرازی در سطح بین الملل می رسد و باید آنها همواره در برابر هجمه های دشمنان این مرز و بوم  هوشیار باشند و راه های نفوذ و دسیسه را بر استکبار ببندند.

وی گفت: ایران اسلامی در همان بدو انقلاب و حتی مبارزات پیش از انقلاب آبستن حوادث زیادی بوده است که اگر به مانند نمونه فقط به رویدادهای دی ماه اشاره کنیم می توان به شهادت فدائیان اسلام و ایت الله غفاری، قیام مردم قم، عملیات های بزرگ جنگ تحمیلی واقع شده در دی ماه، حادثه سقوط هواپیما و شهادت جمعی از توابع هوانیروز ارتش نظیر شهیدان ستاری و اردستانی، واقعه ۹ دیماه و همبستگی مردم با رهبری و انقلاب بعد از فتنه ها و آشوب های سال ۸۸، ترور شهید سلیمانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ انسان سازی و رشادت بود، افزود: در این دانشگاه و مکتب شاگردانی سرافراز و جسور چون شهیدان سلیمانی بود که دشمن را در جبهه های مقاومت به ستوه آورد و کرنش و احترام عالی ترین مقام های نظامی دنیا از جمله روسیه را معطوف خود ساخت.

وی یادآور شد: ایران در جنگ مظلوم و تنها و فقط متکی به خداوند بود و رمز پیروزی ایران اسلامی بر دشمن نیز همین ایمان مطلق به خداوند و امدادهای غیبی، اتحاد، انسجام و غیرت ملی، همبستگی نهادهای نظامی ارتش، سپاه و ژاندارمری سابق (نیروی انتظامی کنونی) و حضور گسترده بسیج مردمی بود.

وی تاکید کرد: دشمن در زمانی به ایران حمله کرد که کشور درگیر غائله هایی چون کردستان و زاهدان و گروهک های تجزیه طلب و آشوب های داخلی بود و ارتش نیز به عنوان تنها نهاد نظامی کشور  چون به دشمن استکبار و حامی مردم و انقلاب تبدیل شد، مورد هجمه ها و فشارهایی چون انحلال، تحریک فرماندهان میانی و سربازان برای تمرد از فرماندهان ارشد، کودتا، نفوذ، توطئه و سایر موارد مواجه بود اما با اقتدار و پیروی از فرامین امام راحل از این دسیسه ها سربلند بیرون آمد و پای ثابت جنگ تحمیلی و دفاع از امنیت ایران اسلامی شد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار