مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: افزون بر ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی از جمله نعنا، شوید، شنبلیله، بیدمشک و کاسنی اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 07 January 2021

رضا مظلومی افزود: این میزان سطح زیرکشت به بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی بجز زعفران و گل محمدی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نعنای تولید شده در کاشان به دلیل وجود کشاورزان متبحر، خاک و آب مرغوب از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار و در کشور مطرح است، ادامه داد: سطح زیر کشت نعنا ۱۳۵ هکتار است که بیشتر مناطق لتحر و حسن آباد در بخش مرکزی کاشان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان اظهار داشت: این شهرستان با ۵۳ هکتار سطح زیرکشت بیدمشک و متوسط عملکرد هشت و نیم تن در هکتار که بیشتر در مناطق کوهستانی از جمله برزک وجود دارد، از  این لحاظ رتبه نخست استان اصفهان را داراست.

مظلومی افزود: در کاشان افزون بر ۶۰ نوع عرقیجات گیاهی تولید می‌شود که حجم عمده‌ای از مواد اولیه آن بجز گلاب از خارج شهرستان تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: صنایع عرق‌گیری و دانش بومی موجود در کاشان موجب شده تا این شهرستان ظرفیت جذب فراوانی در گیاهان دارویی از کشور کشور داشته باشد.

به گفته وی، به منظور حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی تسهیلاتی از محل اعتبارهای بند الف تبصره ۱۸ از طریق سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری (سیتا) به کشاورزان این بخش پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار