استاندار اصفهان تاکید کرد: گزارش بازدید از معادن نطنز با نگاه ملی و با هدف بررسی ضوابط، قوانین و مقررات و استماع دیدگاه‌های مردمی، مدیران معادن و مسئولان شهرستان تهیه شود.
کد خبر: ۹۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 07 January 2021

عباس رضایی افزود: نمایندگانی از ادارات جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، سازمان بازرسی و محیط زیست استان بازدیدی از معادن شهرستان نطنز انجام دهند.

وی ادامه داد: در پی بازدید سوم دی ماه جاری از شهرستان نطنز و استماع سخنان مردم، مدیران معادن و مسئولان شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات معادن این شهرستان دستورات لازم برای تهیه گزارش را اتخاذ کنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در جلسه آتی شورای معادن استان درباره گزارش ‌مربوطه تصمیم‌گیری و راهکار لازم ارائه شود.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی ظرف ۱۵ روز آینده مطالعاتی بر روی جاده خارا و ورزنه انجام داده و راهکار و پیشنهادی به صورت علمی و نیاز استان ارائه دهد.

 سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به دغدغه‌های بهره برداری از معادن شهرستان نطنز گفت: مقرر شد کمیته‌ای به این شهرستان سفر کرده و مشکلات و موانع را بررسی کنند.

محمد سرجوقیان ادامه داد: درباره مباحث فرآوری مواد معدنی در این جلسه بیان و مورد تاکید استاندار اصفهان قرار گرفت تا بحث فرآوری و استفاده از ضایعات معادن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث ماسه بادی‌های شرق اصفهان اضافه کرد: امیدواریم بهره برداری از این ذخایر توسط شرکت تعاونی‌های دهیاری‌ها انجام شود.

سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد نسبت به سلب صلاحیت معادن غیرفعال هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مورد تاکید سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان این است که معادن به صورت منجمد در اختیار فردی قرار نگیرد.

سرجوقیان، عمده مشکلات حوزه معادن را تعطیلی برخی از آن‌ها و عدم توانایی افراد در فعالیت معادن برشمرد.

وی گفت: از تعداد ۸۲۵ معدن در استان اصفهان ۲۰۰ معدن غیر فعال هستند که تلاش می‌کنیم طی ۲ ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنیم.

سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه عمده معادن در اختیار شورای معادن استان نیست، تصریح کرد: پرونده بالغ بر ۱۵۰ معدن باید در شورای عالی معادن کشور تعیین تکلیف و نسبت به سلب ان‌ها اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار