مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای فصل سرد امسال تاکنون و به سبب استفاده نادرست و غیراستاندارد از وسایل گرمایشی، ۲۰۰ تن در استان بر اثر گازگرفتگی با مونوکسیدکربن مسموم شدند.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 06 January 2021

منصور شیشه‌ فروش اظهار داشت: همچنین بر اثر گازگرفتگی‌ در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان هشت نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد این حوادث بر اثر استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد بوده است و در صورتی که استفاده صحیح از بخاری و دیگر وسایل رعایت می‌شد شاهد وقوع این مشکلات نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه خطر گازگرفتگی با مونوکسیدکربن بویژه در روزهایی که سرمای هوا افزایش پیدا می‌کند بیشتر می‌شود افزود: الزامات ایمنی و پیشگیرانه بهترین راه حل برای جلوگیری از این وقایع است.

شیشه‌ فروش بخاری‌های بدون دودکش و دودکش‌های معیوب را از دیگر دلایلی دانست که انتشار گاز مونوکسیدکربن را رقم می‌زند و در این ارتباط تصریح کرد: کنترل و بررسی وسایل گرمایشی بنا به نظریات کارشناسان جدی و با اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بسته بودن راه‌های ورود هوا، استفاده از دودکش نامناسب، خروجی مشترک و خروج ناقص دود از جمله موارد ایمنی به شمار می‌رود که خانواده‌ها باید درباره آن حساس باشند و در صورت لزوم نسبت به تعویض و یا تعمیر وسیله گرمایشی خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شماره ۱۹۴ برای حوادث گاز پاسخگویی مشترکان است اضافه کرد:  مردم می‌توانند بررسی اصول ایمنی و استاندارد، استفاده و نصب صحیح لوازم گرمایشی شامل پکیج، بخاری و آبگرمکن و دیگر موارد را با کارشناسان مربوطه مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار