سرداران جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از معدود سرداران بزرگ امت اسلامی هستند که نه‌تنها جبهه‌های مبارزه علیه استکبار را به تسخیر خود درآورده‌اند دل‌های امت اسلامی و ملت‌های منطقه را هم فتح کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شهیدانی که به عشق ولایت مرزهای جغرافی را شکافته و جبهه بزرگ مقاومت را تأسیس کردند، این سرداران بزرگ تنها فاتح جبهه‌های نبرد علیه استکبار و گروه‌های تروریستی و رژیم کودک کش اسرائیل نبودند بلکه آن‌ها تنها ژنرال‌ها و سپهبدهایی هستند که در تاریخ ماندگار و علاوه بر آن فاتح دل‌ها ملت‌های منطقه بودند.

یکی از پیام‌های جهانی حضرت امام (ره) از آغاز نهضت و انقلاب اسلامی این بود که رهایی مردم مسلمان منطقه فقط و فقط با بیرون راندن بیگانگان از منطقه امکان‌پذیر خواهد بود لذا این شهیدان والامقام شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس فرماندهانی بودند که درس آموخته مکتب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در شرایطی که کشورهای عرب و دست‌نشانده منطقه با پول و بودجه‌های میلیونی خود یک گروه تروریستی خطرناکی را در منطقه ساخته و به اسم دین ارزش‌های اسلامی و عتبات مقدس ما را به خطر انداختند ریشه آن‌ها را خشکانند.

هرچند سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی درباره او خیلی اطلاعات کافی داشته باشیم اما یار دیرینه او شهید ابو مهدی المهندس سردار گمنام جبهه مقاومت بود و زمانی شناخته شد که داعش موصل و چند شهر عراق را اشغال کرد او بود که جبهه حشد الشعبی را پایه‌ریزی و روز و شب خود را در جبهه‌ها سپری کرد تا وجب وجب خاک سرزمینش و حتی دیگر سرزمین‌های مقدس جهان اسلام به دست این گروهک خطرناک نیفتد.

نامش جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابو مهدی المهندس است و در سال 1954 در بصره به دنیا آمد، تحصیلاتش را در رشته مهندسی مخابرات در سال 1977 به اتمام رساند او از پدری عراقی و مادری ایرانی به دنیا آمد و عجیب‌تر این‌که شهادتش هم باعث اتحاد و هم‌دلی بین دو ملت ایران و عراق شد.

نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که آمریکا این شهید بزرگوار را در لیست تروریستی خود به‌عنوان یکی از چند تروریست خطرناک جهان گنجانده بود، فرمانده ای که برای دفاع از کشور و ملتش در کنار یار قدیمی خود شهید حاج قاسم به شهادت رسید آن به دست شقی‌ترین و کثیف‌ترین فرد روزگار رئیس‌جمهور آمریکا که امروز پرچم مبارزه با تروریست را بالاگرفته است .

باخبر می‌شوم  در مدرسه علمیه فیضیه قم از سوی جوانان محور مقاومت یا به عبارتی «شباب المقاومه» نمایشگاهی از آثار ابو مهدی المهندس برگزارشده است خود را به سمت این نمایشگاه می‌رسانم به‌محض ورود حس عجیبی از پوسترهای این دو شهید بزرگوار می‌گیرم این دو شهید مانند دو بال یک فرشته حتی در عکس‌ها و پوسترهای این نمایشگاه در کنار هم هستند.

در هر عکس و پوستری که می‌بینم بخشی از ابعاد شخصیتی این دو بزرگوار برای من کشف می‌شود در کنار این پوسترها نمایی نمادین از یکی از درب‌های بارگاه امام حسین علیه‌السلام جلوه گیری می‌کند در وسط این نمایشگاه ماکتی بزرگ از بیت‌المقدس قبله‌گاه جهان اسلام قدس عزیز به‌طرف خود بازدیدکنندگان را جذب می‌کند در داخل این ماکت نمادین قدس و مسجدالاقصی بارگاه  وتربت این شهید بزرگوار در کنار هم قرارگرفته است .

بعد از اذان حضور بازدیدکنندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه بیشتر می‌شود، به سمت هرکدام از این بازدیدکنندگان می‌روم و باب گفت‌وگو را باز می‌کنم ولی آنچه تعجب‌آور بود حضور کودکان بین 3 تا 5 ساله‌ای بود که عاشقانه به این پوسترها چشم دوخته بودند انگار این سرداران حتی دل‌های کودکان جهان اسلام را تسخیر کرده‌اند.

کودکانی که منتقم‌های آینده سرداران و سربازان جبهه مقاومت هستند

هنگامی‌که به سمت ماکت مسجدالاقصی می‌روم چشمم به کودکی 5 ساله می‌خورد که به همراه مادرش به این نمایشگاه آمده است به‌طرف تربت نمادین و مطهر دو شهید می‌رود درحالی‌که دستی به این دو تربت می‌زند اشک می‌ریزد مادرش او را همراهی می‌کند با او صحبت می‌کنم، خود را امیرحسین معرفی می‌کند از او درباره علت گریه‌اش می‌پرسم می‌گوید: با زبان و بیان کودکانه‌اش از دل‌تنگی‌هایش برای سردار دل‌ها  حرف‌ها دارد و در نظر دارد امکان برایش باشد انتقام خون این دو سردار را بگیرد هم‌چنین راهش را در جبهه مقاومت ادامه و با نمازخواندن و ادامه راهش دشمن را شکست دهد.

وقتی با مادرش هم‌صحبت می‌شوم متوجه می‌شوم که امیر حسن کوچولو پسر یکی از شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون است وی بیان می‌کند:  وقتی شنیدم در اینجا نمایشگاهی برای این سرداران برگزارشده امیرحسین را هم با خود آورم وی هرچند از نزدیک سردار را ندیده ولی علاقه عجیبی به وی دارد.

وی که نخواست نامش ذکر شود عنوان می‌کند: من به این بُعد از ابعاد این سرداران را ذکر می‌کنم و آن این‌که درزمانی که آمریکا داعش را ساخت و آن را وارد منطقه کرد شاید همه ما ترسیده بودیم که امنیت ما به خطر افتاده است مکانهای مذهبی و عتبات ما در دست این گروه قبیح خواهد افتاد اما دو سردار یک‌تنه در برابر کشورهای عربی منطقه که با پول و آمریکا با تجهیزات خود این گروهک را تقویت کردند مبارزه و دست آن‌ها را از عتبات به‌ویژه حرم حضرت زینب (س) کوتاه کردند ما منتظر انتقام سخت هستیم با حمایت از ولایت‌فقیه انتقام خواهیم گرفت فردا کودکان ما منتقمان آینده خون این عزیزان هستند.

اخلاصی که نام سرداران را پرآوازه کرد

یکی از بانوان قمی که برای بازدید از این نمایشگاه حضور دارد درباره این نمایشگاه بیان می‌کند: هر جا نام و ذکری از شهیدی به میان می‌آید آن مکان را نورانی خواهد ساخت حال اگر این شهیدان سردارانی مانند حاج قاسم و مهندس جبهه مقاومت  ابو مهدی المهندس باشند اینجا به نظر من مکانی مقدس و روحانی است.

فاطمه امیری به هرکدام از ابعاد شخصیتی این سرداران اشاره و می‌گوید: این سرداران با بقیه سرداران تفاوت‌های بسیاری دارند اخلاص و عشق به ولایت بود که امروز آن‌ها را پرآوازه کرد درحالی‌که آن‌ها گمنامی را انتخاب کرده بودند بعد از شهادت در همه کشورهای جهان و منطقه پرآوازه و درد و دل مردم جهان محبوبیت یافتند.

مهندس جبهه‌هایی که راه همایش میلیونی اربعین حسینی را هموار کرد

یکی دیگر از شهروندان قمی که به همراه خانواده و حتی مادر سالمند خود به این نمایشگاه آمده از او درباره ابو مهدی المهندس می‌پرسم بیان می‌کند:  دلمون برای این شهیدان تنگ‌شده بود و قرار گذاشتم با خانواده و به همراه فرزند شیرخوارم به این نمایشگاه بیایم و چیزی که انسان نیاز دارد تذکر و یادآوری است به بهانه‌های مختلف باید از چنین بزرگواران یاد کنیم هرچند ابو مهدی یک فرمانده عراقی بود اما جبهه‌های اسلام مرز جغرافی ندارد اما نه‌تنها از کشور و ملت و منطقه حمایت کرد بلکه راه اربعین آن‌هم درزمانی که داعش در عراق بود را بیشتر هموار و امنیت زائران را تضمین کرد.

مهدی مهدوی با اشاره به سخت‌ترین انتقام از خون این شهیدان با توجه به نخستین سالگرد آن‌ها تصریح می‌کند: به نظر من سخت‌ترین انتقام همان‌طور که سرداران دست داعش را در منطقه کوتاه کردند باید پای استکبار را از منطقه خاورمیانه قطع کنیم، آن‌ها به دست شقی‌ترین فرد روزگار شهید شدند باید ابعاد این ترور بیشتر موردبررسی قرار گیرد.

نمایشگاهی برای آشنایی با ابعاد شخصیت ابو مهدی المهندس

دبیر جبهه شباب المقاومه می‌گوید: این نمایشگاه باهدف آشنایی مردم با ابعاد مختلف زندگی شهید ابو مهدی المهندس است هرچند برای سردار دل‌ها کارهای فرهنگی و غیره زیادی صورت گرفته او باید بیشتر هم ادامه یابد اما برای این فرمانده جبهه مقاومت شهید ابو مهدی کار ویژه‌ای صورت نگرفته است و هدف ما برای این نمایشگاه اقدام تخصصی و مهمی برای این سردار و فرمانده انجام دهیم تا به مردم و نخبگان شخصیت این شهید بزرگوار را بشناسانیم.

هواشمی بیان می‌کند: جبهه جهانی شباب المقاومه در طول این‌یک سال و از زمان شهادت برنامه‌ها و اقدامات مطلوبی داشتند، در این نمایشگاه همان‌طور که دیدید استقبال خوب بود و هرچه به‌روز شهادت نزدیک می‌شویم استقبال بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، بیشتر جوانان و طلاب قابل‌توجه هستند با ملیت‌های مختلفی حضور دارند.

از حضور در جبهه‌ها علیه رژیم بعثی تا هموار کردن راه اربعین حسینی

دبیر جبهه جهانی شباب المقاومه تصریح می‌کند: این دو بزرگوار دو شخصیت بزرگواری هستند که بعد بین‌المللی آن‌ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری ناشناخته مانده است هرچند تا حدودی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به‌خوبی به آن پرداخته‌ایم اما ابو مهدی المهندس باید بیشتر به بعد شخصیتی او پرداخته شود.

هواشمی می‌افزاید:  از دیگر بعد شخصیتی این دو بزرگوار این بود که هر جا و هر مکانی نیاز به کمک و حمایت بود حاضر می‌شدند و خارج از چارت نظامی خود حضور داشتند در بحران سیل در خوزستان سردار دل‌ها حضور چشمگیری داشت.

به گفته وی، مهندس بازوی جبهه مقاومت در عراق بود ولی کم‌تر به او پرداخته‌شده است از مبارزه این شهید والامقام در جبهه‌ها علیه رژیم بعثی و سقوط ذلت‌بار این رژیم تا مبارزه با داعش و خروج او از عراق باید به آن بیشتر پرداخت، او نقش مهمی در هموار کردن راه اربعین حسینی و امنیت زائران حسینی داشت تنها به این نکته بسنده می‌کنیم و آن این‌که مقام معظم رهبری به وی فرموده‌اند من همیشه در نمازهایم با اسم شمارا دعا می‌کنم آن‌هم نماز شبی که تنها باید 40 مومن را نام ببریم.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه مکانی برای کودکان برای نقاشی و ابراز احساسات خود نسبت به این دو سرداران اختصاص‌یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار