امام جمعه اصفهان:
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: فعالان فضای مجازی به جای ورود به اختلافات داخلی بهتر است فضای رسانه‌ای را از دست دشمن بگیرند، برای ضربه زدن به آن‌ها آماده باشند و پاسخ شبهات و اشکالات را بدهند.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 24 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت کار رسانه اظهار داشت: به قول آیت‌الله جوادی فضای مجازی، مجازی نیست و می‌توان گفت که این فضا، فضای حقیقی است، کار مهم این است که این فضا از دشمن گرفته شود و قبل از اینکه دشمن ضربه بزند، آماده باشیم و در کانال‌های مختلف پاسخ شبهات و اشکالات دشمن داده شود.

وی با بیان اینکه نباید وارد اختلافات داخلی شد، افزود: اختلاف‌ نظر وجود دارد، در زمان پیامبر اکرم(ص) اختلاف‌ نظر وجود داشت و به همین دلیل خداوند متعال دستور به مشورت داده است، اگر نظر برخی افراد با رسول خدا(ص) تفاوت نداشت دیگر نیازی به مشورت نبود.

امام جمعه اصفهان پیرامون اینکه ما در مقابل دشمن وحدت داریم، تصریح کرد: ممکن است کسی با مقام معظم رهبری نیز اختلاف‌ نظر داشته باشد اما مهم این است که تابع ولایت باشد و نظر خود را زیر پا بگذارد و تبعیت کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «فَلَا وَرَبِّكَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَكِّمُوكَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا»، «نه به خدا قسم ایمان نیاوردند به جز اینکه هنگامی که اختلاف دارند، به تو(پیامبر) بگویند، تو قضاوت کن، سپس به نفع و یا ضررشان باشد، هیچ حرج و احساس ناخشنودی نداشته باشند و تسلیم باشند».

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: گاهی اوقات برخی از مسئولان نمی‌خواهد با صراحت در مقابل مقامات نظام صحبت کنند اما رسانه‌ها آن را بزرگ می‌کنند، این کار صحیح نیست بهتر است ظرفیت‌ها برای پاسخ به دشمن به کار گرفته شده است و این کار بدون شک با رعایت دستورات اسلامی پاسخ‌ها داده می‌شود چرا که قرآن کریم می‌فرماید که «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّه فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ؛ و معبودانی را که کافران به جای خدا می‌پرستند، دشنام ندهید، که آنان هم از روی دشمنی و نادانی خدا را دشنام خواهند داد».

وی با اشاره به ماجرای محمود امجد خاطرنشان کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی به برخی از افراد احترام می‌گذارد، آنان در مقابل جمهوری اسلامی هیچ نمی‌گویند اما اگر به خود و فرزندانشان لطمه بخورد واکنش نشان می‌دهند و از اسلام روی‌گردان می‌شوند. در صدر اسلام مسلمان و کافر در مقابل هم قرار داشتند و برادر همدیگر بودند نه اینکه کسی که فردی همچون روح‌الله زم را که به ملت مسلمان ضربه می‌زند را شهید خطاب کنند.  

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای این است که دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم تشریح شود تا همه بدانند که قبل از انقلاب چه بودیم و هم اکنون چه شدیم نه اینکه با گران شدن یک جنس، جنبه انصاف را از دست دهیم. قدرت نظامی کشور، راه‌ها و جاده‌ها، پیشرفت‌های پزشکی و هسته‌ای و همه از جمله دستاوردهایی است که می‌توان تبیین کرد.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار