مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا در همه شهرستان‌های استان متناسب با جمعیت و نیاز آنها توزیع شد که قدم بزرگی در تعیین تکلیف تعدادی از بیماران دارای علائم ابتلا به کووید ۱۹ است.
کد خبر: ۹۲۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 05 December 2020

رضا فدایی افزود: در هفته نخست آذر امسال حدود ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص یافت که در ۲ هفته گذشته به تناسب نیاز در مراکز منتخب سراسر استان توزیع و استفاده از آن توسط تیم‌های ویژه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مواردی که به جواب فوری آزمایش افراد دارای علائم ابتلا به کرونا برای تعیین تکلیف آنها جهت قرنطینه شدن یا تجویز دارو نیاز است، استفاده می شود.

فدایی با بیان اینکه بطور معمول این کیت‌ها در محل حضور بیماران در خانه یا درمانگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه آن پس از حدود نیم ساعت مشخص می‌شود، گفت: هرچند ممکن است این آزمایش نیز دارای موارد منفی کاذب باشد که در این صورت تعیین تکلیف نهایی بیمار به عهده پزشک و بر اساس علائم بیماری است.

وی با بیان اینکه آزمایش معمول تشخیص کرونا (PCR) گران‌قیمت است، تصریح کرد: استفاده از کیت‌های تشخیص سریع کرونا در روزهای آینده باعث افزایش تعداد آزمایش ها در روز می‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه هنوز آمار کیت‌های تشخیص سریع کرونا در آمار روزانه تعداد موارد مثبت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان وارد نشده است، افزود: هر گونه آزمایش پزشکی دارای محدودیت ویژه ای است اما آنچه اهمیت دارد این است که استفاده از کیت  تشخیص سریع کرونا، قدم بزرگی برای تعیین تکلیف تعدادی از بیماران دارای علائم کووید ۱۹ می باشد که آیا نیاز به قرنطینه یا تجویز دارو دارند.

وی خاطرنشان کرد: کیت‌های تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا هستند و استفاده از آنها نیاز به محیط آزمایشگاهی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار