رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه گفت: در طول چهار سال فعالیتم در هیات تلاش زیادی کردم تا زیرساخت های مورد نیاز را برای دوچرخه سواری کرمانشاه ایجاد کنم، اما بی نتیجه بود.
کد خبر: ۹۲۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال عزیزی به فاصله کمتر از یک هفته مانده به پایان دوره ریاستش در هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه با اعلام اینکه قصد ندارد در انتخابات آتی ریاست این هیات کاندیدا شود، اظهار کرد: طی چهار سال فعالیتم در هیات تلاش زیادی کردم تا این رشته را در استان توسعه دهم، اما متاسفانه موانع و مشکلاتی بود که مانع از تحقق کامل این هدف شد.

وی نبود زیرساخت ها را از جمله مهمترین این موانع برشمرد و گفت: دوچرخه سواری در کرمانشاه تقریبا هیچ زیرساختی ندارد و تمام سعی‌ام بر این بود که این زیرساخت ها را ایجاد کنیم که موفق نشدیم.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با گلایه از عدم همراهی دستگاه های ذیربط برای ایجاد زیرساخت های این رشته در استان، گفت: از حدود چندسال پیش پیگیر احداث یک مجموعه دوچرخه سواری مشتمل بر پیست های سرعت، استقامت، تریال و... بودیم که در نهایت استانداری طی نامه ای از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا این زیرساخت را ایجاد و نتیجه را هم به استانداری اعلام کند.

وی افزود: سرانجام یک زمین یک هکتاری را در داخل دهکده المپیک برای احداث این مجموعه دوچرخه سواری در نظر گرفتیم و مورد تایید دفتر فنی اداره کل وررش و جوانان هم قرار گرفت، اما بعد از مدت کوتاهی اعلام کردند که بنا به دستور وزارتخانه نمی توانند کلنگ احداث پروژه ای جدید را بر زمین بزنند و برای آن اعتباری تخصیص دهند.

عزیزی اضافه کرد: بدین ترتیب واگذاری زمین برای ایجاد پیست دوچرخه سواری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان منتفی شد، اما چندماه بعد همان زمین را برای احداث پیست چند جانبه موتورسواری و اتومبیلرانی اختصاص دادند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه به نبود پیست کوهستان این رشته هم در استان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه کرمانشاه به واسطه شرایط جغرافیایی کوهستانی، ورزشکاران بسیار توانمندی در رشته دوچرخه سواری کوهستان دارد، اما متاسفانه سالهاست که به دلیل نبود پیست مختص به این رشته ورزشکارانمان در تپه های اطراف شهر از جمله سراب قنبر تمریناتشان را دنبال می کنند که گاها با خطراتی هم مواجه می شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که قرار شد پارک 180 هکتاری سراب قنبر احداث شود، با رایزنی و پیگیری های زیاد توانستیم طرح یک پیست پنج کیلومتری دو چرخه را نیز در نقشه قرار دهیم. هرچند شهرداری پروژه پارک جنگلی را اجرایی کرده، اما متاسفانه پیست دوچرخه سواری کوهستان را نساختند، درحالی که روی نقشه این پیست گنجانده شده است.

وی به نبود مسیر شهری دوچرخه سواری هم در کرمانشاه اشاره ای کرد و گفت: از چند مدت پیش مکاتباتی را با شهرداری داشتیم که در برخی از خیابان های شهر که مسیر گردشگری است، مانند بلوار تاق بستان لاین کندرو هر دو طرف بلوار را برای پیست شهری دوچرخه خط کشی کنند، اما همه مکاتبات و درخواست هایمان بی جواب ماند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه تاکید کرد: اگر زیرساخت ها در کرمانشاه فراهم باشد، می توانیم پرچمدار دوچرخه سواری ایران باشیم، چراکه در این سالها ورزشکارانی را به مسابقات کشوری اعزام کرده ایم که حتی یک بار هم پایشان به پیست نخورده و تنها در پارک شرقی تمرین داشته اند، اما مقام آور شده اند. حال اگر پیستی داشته باشیم قطعا ورزشکاران مدال آور در سطح آسیا خواهیم داشت.

وی در پایان این گفت و گو اعلام کرد: وقتی که دیدم برای ایجاد زیرساخت ها نمی توانم کاری کنم، تصمیم گرفتم دیگر به فعالیتم در هیات ادامه ندهم، با این وجود امیدوارم رئیس آتی هیات بتواند این زیرساخت ها را ایجاد کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار