دادستان کاشان از شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف، فراری و سابقه دار مناطق حفاظت شده قمصر و برزک کاشان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 04 December 2020

وح الله دهقانی با اشاره به فعالیت یک شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده کاشان اظهار داشت: این فرد با فعالیت غیرقانونی در مناطق حفاظت شده قمصر و برزک نگرانی‌های جدی را برای فعالان و دوستداران محیط زیست ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه این شکارچی متخلف با تلاش مأمورین انتظامی کلانتری برزک و مأمورین اداره محیط زیست کاشان در منطقه حفاظت شده برزک دستگیر شد، ابراز داشت: در تحقیقات به عمل آمده از این شکارچی متخلف حرفه ای مستنداتی از شکار ۳۰ رأس کل، بز، قوچ و میش وحشی و همچنین زنده گیری یک رأس بزغاله به دست آمد.

دادستان کاشان با اشاره به ابعاد وسیع تخلفات این شکارچی بی رحم تصریح کرد: اقدامات این فرد باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به محیط زیست مناطق حفاظت شده قمصر و کاشان شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تخلفات مذکور شواهدی مبنی بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح‌های غیرمجاز و قاچاق به دست آمده است، خاطرنشان کرد: مناطق حفاظت شده قمصر و برزک کاشان با وسعتی زیاد به عنوان یکی از مناطق بکر و مستعد زیست محیطی منطقه کاشان برای فعالیت‌های زیست محیطی است.

دهقانی تاکید کرد: با توجه به گستردگی مناطق حفاظت شده قمصر و برزک و همچنین محدودیت‌های جدی و کمبود نیروی انسانی و امکانات از سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست می‌خواهیم برای حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند.

وی ضمن هشدار به شکارچیان متخلف افزود: در رسیدگی به پرونده متهمان اینگونه تخ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار