مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه ارتباطی ۵۳ روستای این استان که به علت بارش برف سنگین بسته شده بود با تلاش بی‌وقفه راهداران بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 02 December 2020

عبدالحسین علی اکبری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بامداد شنبه تا یکشنبه هفته جاری، بارش برف و وقوع کولاک راه ارتباطی این روستاها را بسته بود که پس از اتمام بارش برف، راهداران انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی را آغاز کردند.
وی اظهار داشت: استان زنجان ۹۷۰ روستا دارد که از این تعداد راه ۵۳ روستا مسدود شده بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این راه های مسدود شده مربوط به شهرستان های زنجان، سلطانیه، ماهنشان و طارم بود.
به گفته وی، این استان دارای چهار هزارو ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بوده که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر (حدود ۸۰ درصد) آن آسفالت است.
علی اکبری یادآوری کرد: حدود ۴۰۰ روستای استان زنجان در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارند که راه ارتباطی چندین روستا پس از بارش برف و وقوع کولاک به سرعت بسته می‌شود اما چون در منطقه صعب العبور واقع نیستند بنابراین قابل بازگشایی هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۵۷ نفر با ۲۵۴ دستگاه ماشین آلات در ۳۲ نقطه از این استان (راهدارخانه و مجتمع های امداد و نجات) مستقر هستند که در صورت بارش برف نسبت به انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی اقدام می‌کنند. 
علی اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.
وی افزود: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار