سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش نظارتی کمیسیون درباره بازار بورس گفت: مواردی از اصلاح قانون بازار سرمایه در نشست کمیسیون بررسی و پیشنهاد کارگروهی برای اصلاح قانون اوراق بهادار داده شد.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 01 December 2020

مهدی طغیانی، ارتقاء شفافیت دربازار، سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین نظارت بر ارکان سرمایه، عملکرد صندوق تثبیت و شورای عالی بورس و گزارش دهی آن، کنترل بازار گردانی حقوقی‌ها و افزایش پاسخگویی سازمان بورس را از مهمترین موارد پیشنهادی اصلاح قانون بازار سرمایه اعلام کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنظیم فعالیت فعالان مجازی بخش سرمایه، آموزش سواد مالی مردم در خصوص بازار سرمایه و تعیین تکالیفی برای سازمان‌هایی همچون صداو سیما در این خصوص را از دیگر موارد مهم مطرح در اصلاح قانون سرمایه است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی فعالان مجازی در بخش بازار سرمایه موجب اخلال در بازار می‌شود که به موجب قانون می‌توان با آن‌ها برخورد کرد.
وی همچنین از تدوین قانون حمایت از رمز ارز‌ها در مجلس خبرداد و گفت:بعد از ارائه گزارش نظارتی درباره رمز ارزها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از آن‌ها و ساماندهی بازار معاملات داخلی آن را در چند ماده با دربرگیری مبادله ها، بانک مرکزی، استخراج آن و تعرفه‌ها به مجلس پیشنهاد خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار