کد خبر: ۹۲۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 01 December 2020

بسیج دانشجویی دانشکده‌های فیزیک دانشگاه‌های بزرگ تهران در پی ترور شهید محسن‌فخری‌زاده طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند: به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار، ما به عنوان جامعه‌ دانشگاهی کشور دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت.
دانشجویان دانشکده‌های فیزیک به رهبر انقلاب نامه نوشتند

 بسیج دانشجویی دانشکده‌های فیزیک دانشگاه‌های بزرگ تهران در پی ترور شهید محسن‌فخری‌زاده طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند: به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار، ما به عنوان جامعه‌ دانشگاهی کشور اعلام می‌داریم که دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت؛ اطمینان خاطر می‌دهیم که راه این شهید را در رشته‌های فیزیک و مهندسی هسته‌ای و همچنین در سایر حوزه های علم و فناوری به گونه‌ای دنبال کنیم که جز با ریختن خون ما، نتوانند مانع راهمان شوند.

متن این نامه به شرح زیر است:

به محضر رهبر معظم انقلاب

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (سوره مبارکه الأحزاب آیه 23)

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی

سلام علیکم؛

در پی حادثه ای که بعدازظهر غم انگیز روز جمعه، هفتم آذرماه اتفاق افتاد، جا دارد ابتدا این ضایعه را به شما و پیشگاه حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه)،خانواده محترم شهید و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض کنیم. ترور ناجوانمردانه یکی از نوابغ خوشنام دانش هسته ای و دفاعی کشور، دانشمند، شهید دکتر محسن فخری زاده، قلب همه دلسوزان انقلاب اسلامی و علاقمندان پیشرفت و آبادانی ایران عزیز را به درد آورد.

چهل سال از انقلابی که ابتدا در ذهن و دل های مردم مؤمن جوانه زد و خون شهدا و فداکاری های رزمندگان، ریشه و مایه ی استحکام آن شد، می گذرد. با همه ی سختی ها و زخم هایی که بر پیکره اش وارد شده است؛ هم چنان محکم و استوار ایستاده است.

سرخی خون شهیدان این انقلاب، نور درخشان حقانیت را بر پیشانی اش حک کرده‌ است . جوانهایی دورتر از مرزهای جغرافیایی، با دست‌ های بسته و پیکری بی سر می‌آیند تا آرامش دلهایمان شوند؛ این بار هم در این مرز و بوم ، مزدوران منطقه ای و استکبار جهانی، خون پاکی بر زمین ریختند؛ خون کسی که عمرش را در مسیر پیشرفت این مرز و بوم گذاشته بود. پرواضح است که دشمن، توان تحمل ارتقای سطح دانش و فناوری دانشمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و از روی استیصال است که دست به حذف فیزیکی میزند.

در ادامه باید گفت، اجازه ی بازرسی بی حد و مرز به بازرسان آژانس انرژی اتمی، که ذیل تعهدات ما به برجام نافرجام بوده، در ترور ناجوانمردانه ی بعد از ظهر جمعه 7 آذر ماه، بی تاثیر نبوده است. چگونه است درحالی که محققان و دانشجویان داخلی از دیدن تجهیزات پیشرفته این عرصه محروم اند، بیگانگان دسترسی های کامل به اسامی دانشمندان و مختصات تجهیزات ما دارند؟ ما اعلام می کنیم در حال حاضر ادامه دادن به این بازرسی ها و ماندن در این توافق پر زیان، کاری نابخردانه است؛ و از آن نابخردانه تر تمایل برخی از افراد برای مذاکره مجدد با آمریکاست.

رهبر عزیز انقلاب؛

ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم...

این شهادت ما را در این راه، ثابت قدم و پایه های اعتقاداتمان را محکم تر کرده است. خون استاد شهید محسن فخری زاده، ملت ما را بیدارتر کرده است تا با سرعت بیشتری، مسیر پیشرفت فناوری هسته ای را بپیماییم و حق خود را به عنوان خدمتگزار ملت شریف ایران در حوزه علمی ادا کنیم. اینبار ما دانشجویان در حد توان تلاش میکنیم تا مبادا بار دیگر چنان مرداد ماه سال 1390 خاطر شما از تشکل های دانشجویی و کم کاری هایشان در زنده نگه داشتن یاد شهدای هسته ای، مکدر شود. همچنین در بیانات گام دوم شما دانش را آشکار ترین وسیله قدرت و عزت کشور دانستید و جا دارد بار دیگر بر این موضوع تاکید کنیم که پیشرفت دانش هسته ای کشور قدرت و عزت را نصیب ایران عزیز خواهد کرد.

ما به عنوان جامعه ی دانشگاهی کشور به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار اعلام میداریم که دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت و اطمینان خاطر میدهیم که راه این شهید را در رشته فیزیک و مهندسی هسته ای و همچنین در سایر حوزه های علم و فناوری به گونه ای دنبال کنیم که جز با ریختن خون ما، مانع راه ما نشوند. پیشرفت رشک آور ملت بزرگمان را به رخ دشمنان خواهیم کشاند و چنان حسرتی بر دلشان میگذاریم که هرگز فکر تخطی دوباره به ذهنشان نیافتد.

شهدا با بال های خودسازی علمی و معنوی که فرموده شما بود، پرواز کردند و ما ماندیم با مسئولیت هایی که به عنوان دانشجویان انقلاب اسلامی به عهده داریم. از محضر شما دعا جهت ثبات قدم در راه شهدا و نیز شهادت در این مسیر را خواستاریم تا همچون شهریاری ها، علیمحمدی ها و فخری زاده ها عاقبت به خیر شویم. در آخر از خداوند متعال، صبر جزیل برای خانواده ی این شهید بزرگوار، استاد شهید محسن فخری زاده، خواستاریم؛ اجر صبر خانواده شهدا، کم از شهادت عزیزشان نیست.

و السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

تقدیم شده از طرف:

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا

- بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

- دفتر فرهنگی دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار