مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان خسارت جانی و مالی برجا نگذاشت.
کد خبر: ۹۲۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 30 November 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: تنها یک مورد آبگرفتگی و آب‌بردگی پل در روستای ده بزرگ پادنای سمیرم گزارش شد که توسط اداره‌ راه و شهرسازی رفع شد.

وی ادامه داد: مقرر شد که اداره راه  و شهرسازی ۲ پلی را که از سیل‌های گذشته در روستاهای سیور و ده بزرگ سمیرم  تخریب شده بود ،بازسازی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اطلاع رسانی به موقع، هشدارهای لازم، انجام عملیات بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها از نخاله‌ها و اجرای طرح‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، احداث سیل‌بندهای حفاظتی در اطراف روستاها، شهرها و شهرک‌های صنعتی و همچنین محافظت از راه‌ها و قنوات در برابر سیل از ابتدای امسال مانع  بروز خسارت‌ها شد.

وی بیان داشت: در این مدت بیشترین بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان و شهرستان‌های سمیرم با ۵۰ میلیمتر و فریدونشهر با ۴۰ میلیمتر صورت گرفته است.

شیشه‌فروش میزان بارش در اصفهان را ۵ میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: مابقی بارش‌ها بین ۶ تا ۱۰ میلیمتر در سایر نقاط استان گزارش شده است.

وی افزود: در این چند روز ۴۳ راهدارخانه با ۲۰ هزارتن نمک و شن مناسب فعال بود و همچنین ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۷۵۰ نفر نیرو در راه‌های استان استقرار داشتند که با توجه به برنامه‌های محدودیت کرونا، تردد در جاده‌ها کم گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیروهای ۴۲ پایگاه هلال احمر تقویت شده بودند و ۱۸۰ پایگاه شهری اورژانسی و پیش بیمارستانی و پایگاه مدیریت بحران شهری ۱۰۸ شهرداری فعال بود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در محدوده خشک و نیمه خشک قرار دارد گفت: متوسط بارندگی سالانه در استان بین ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیمتر است و الگوهای بارشی در پاییز و بهار روی می دهد.

افزایش بارش در سر شاخه زاینده رود

شیشه‌فروش همچنین میزان بارش‌ها در ۴۸ ساعت گذشته در کوهرنگ ( سرچشمه اصلی زاینده رود ) را ۹۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت: از ابتدای مهر تاکنون بنابر گزارش اداره هواشناسی میزان بارش‌ها در کوهرنگ ۲۵۳ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به سال گذشت افزایش دارد.

وی همچنین حجم سد زاینده رود را در زمان حاضر۱۶۷ میلیون مترمکعب عنوان کرد که نسبت به متوسط بلندمدت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با پیش بینی هواشناسی از عصر چهارشنبه هفته جاری تا پنجشنبه بارش‌های جدید در استان روی می‌دهد که بیشتر مناطق غرب و سپس مناطق شمال و شرق را در برمی‌گیرد.

شیشه‌فروش همچنین به باغداران، کشاورزان، دامداران، گلخانه‌داران و طیورداران توصیه کرد که هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصولات و واحدهای خود اقدام کنند زیرا بنا بر مصوبه دولت راهکار جبران خسارت در این بخش‌ها پرداخت بیمه است.

وی از تمدید مهلت بیمه تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند به‌صورت غیرحضوری برای دریافت خدمات بیمه‌ای اقدام کنند و  کسانی که زودتر اقدام کنند می‌توانند از بسته‌های تشویقی جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار