کاهش آسیب های اجتماعی مناطق محروم؛
نشست مشترک مسئولین سازمان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و کمیته امداد امام خمینی (ره) با مدیران حرم مطهر خواهر امام رضا علیهماالسلام با موضوع اجرای طرح یاس به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های این آستان مقدس برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 30 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه یک حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی بیان داشت:اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه می شود.

وی ادامه داد: کلیه امامزادگان فرزندان و نوادگان ائمه معصومین(ع) هستند و همه آنان جزء مبلغان دین مبین اسلام بوده اند و همین امر باعث شده تا حرم مطهر این ستارگان آسمان هدایت از گذشته تا به امروز در ترویج فرهنگ اسلامی و مکتب شیعه در بین مردم و همه اقشار نقش و جایگاه موثر و بزرگی را ایفا کنند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه یک اظهار داشت: باید از ظرفیت هایی که در امامزادگان جلیل القدر وجود دارد برای ایجاد جامعه ای با فرهنگ اسلامی بیش از پیش استفاده کرد.

توسلی در ادامه اظهار داشت: خانه هلال‌احمر شعبه آستان مقدس حضرت زینب (س) می تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و اجرایی شدن طرح یاس در مناطق محروم و افراد تحت پوشش امور اجتماعی این حرم مطهر باشد.


گفتنی است طرح ملی «یاس» با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در خانه های هلال احمر فعال خواهد شد. مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد در این خانه‌ها؛ از آموزش‌های لازم برخوردار شده، سازماندهی و به‌کارگیری می‌شوند که می‌توان از این فرصت در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار