مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: قطارها همچنان با یک دوم ظرفیت در مسیرهای تردد حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 29 November 2020

سیدرضا سادات حسینی با اشاره به اهتمام ویژه اداره راه‌آهن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قطارها همچنان با یک دوم ظرفیت در مسیرهای تردد حرکت می‌کنند و حضور افراد در کوپه‌های چهارنفره به دو نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به قواعد خاص استفاده از کوپه‌ها به صورت چهارنفره، تصریح کرد: در صورتی که مدارک شناسایی حکایت از خانواده بودن چهار نفر داشته باشد، کوپه به صورت چهارنفره در اختیار یک خانواده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اداره راه‌آهن اصفهان اضافه کرد: پایش سلامت مسافران در هنگام ورود به سالن مسافران و قطار با استفاده از دستگاه‌های تب سنج انجام می‌شود و قطارها قبل و بعد از مسافرگیری در محل ایستگاه به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.

سادات حسینی ادامه داد: اماکن پرتردد همچون سرویس‌های بهداشتی داخل سالن مسافری تمام قطارها در هنگام حرکت در مسیر به صورت نیم‌ساعت یک بار ضدعفونی می‌شوند و پذیرایی داخل قطار انجام نمی‌شود و به‌جای آن در ابتدای سفر، بسته بهداشتی مناسب برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین مسافران توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان روند فعالیت قطارها و شبکه حمل و نقل ریلی ادامه دارد و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت راه و شهرسازی هنوز دستورالعملی در خصوص فعالیت نداشتن ارائه نکرده‌اند.

مدیرکل اداره راه‌آهن اصفهان افزود: در این زمینه تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارتخانه هستیم و در صورت صدور مصوبه مبنی بر لزوم توقف فعالیت قطارها، این دستور بلافاصله اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار