سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار بیماری کووید ۱۹ در هفته نخست آذر امسال، تاکید کرد: بررسی این آمار گویای کاهش ۱۵ درصدی تعداد موارد بستری و رسیدن آن از ۲ هزار و ۱۰۰ به حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر است.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 29 November 2020

آرش نجیمی به تعداد موارد ابتلا به کرونا اشاره و اضافه کرد: پاسخ مثبت و قطعی ابتلا به کرونا در میان افرادی که تست کرونا دادند در استان اصفهان کاهش یافته و از ۶۰ به ۴۵ درصد رسیده یعنی در زمان حاضر از هر یکصد نفر که آزمایش کرونا می دهند جواب ۴۵ نفر آنها مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش این آمار نتیجه محدودیت هایی است که از بیستم آبان در شهرهای بزرگ اعمال شد، خاطرنشان کرد: افزایش میزان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در این امر تاثیر بسزایی داشته است.

به گفته وی بر اساس آخرین آمار و گزارش وزارت بهداشت، میزان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در اصفهان بهبود پیدا کرده و از کمتر از ۸۰ درصد در ماه اخیر به حدود ۹۰ درصد در آذر جاری رسیده و نسبت به گذشته، تغییر محسوسی داشته که نشانه مشارکت بیشتر مردم در این زمینه است.

نجیمی درباره آمار مرگ و میر و بیماران بدحال خاطرنشان کرد: هنوز نمی توان با قطعیت درباره تغییرات آنها اظهارنظر کرد و باید تا پایان این هفته منتظر ماند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بطور معمول ۲ تا سه هفته پس از آغاز اعمال محدودیت ها می توان شاهد تاثیرهای آن بود، اظهار داشت: با شروع اعمال محدودیت ها از بیستم آبان برای برخی مشاغل تا ساعت ۱۸ و پس از آن محدودیت های جدید آذر ماه که تعطیلی اداره ها را در هفته جاری بدنبال داشت، انتظار تاثیر آن در کاهش آمار بستری را داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار