کوره بلند شماره یک شرکت ذوب آهن اصفهان در سالروز تاسیس مادر صنعت فولاد ایران وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 28 November 2020

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به آغاز پیش گرم کوره بلند شماره یک این شرکت گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در تلاش است تا ۲۳ دی ماه که سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان و طلیعه صنعت فولاد کشور است، کوره بلند شماره یک این شرکت با حضور مسئولان کشور راه اندازی شود.
منصور یزدی زاده افزود: با راه اندازی کوره شماره یک ۸۰۰ هزار تن به تولید این شرکت افزوده می‌شود و ذوب آهن اصفهان می‌تواند اهداف تولیدی خود را محقق سازد.
وی، این شرکت فولادی بزرگ را درحرکت به سمت تولید محصولات صنعتی دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در تلاش است سال جاری با وجود محدودیت ها، صادرات خود را حفظ کند، بطوریکه در شرایط کنونی، کشور نیاز بسیار به ارز دارد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین در خصوص اثرات شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد بر این شرکت گفت: محصولات این شرکت به صورت سلف تا سه ماهه در بورس کالای ایران تا پایان بهمن ماه سال جاری عرضه شده است.
منصور یزدی زاده افزود: کاهش قیمت پایه عرضه شمش در بورس کالای ایران از ۹۵ درصد قیمت صادراتی ایران به ۸۰ درصد قیمت صادراتی منطقه CIS (در صورت سرکوب قیمت‌ها و پیشگیری از رقابت در تابلوی بورس کالا)، منجر به کاهش درآمد حاصل از فروش اسفندماه خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر این مشخص نبودن نحوه قیمت گذاری سنگ آهن و اثرات آن بر قیمت مواد اولیه و نحوه تخصیص سهمیه به شرکت‌های تولیدی، شرایط عرضه در بورس کالا و تغییرات احتمالی آن در مقادیر و نرخ نسبت به توافق‌های فعلی امکان پیش بینی اثرات شیوه نامه بالا بر عملکرد مالی شرکت به طور قابل اتکاء در حال حاضر قابل اندازه گیری نیست.
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار