سبد محصولات صنعتی شرکت ذوب آهن اصفهان از هفت به ۱۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 28 November 2020

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت صنعتی بزرگ در سال جهش تولید موفق شد سبد محصولات صنعتی خود را از هفت به ۱۵ درصد افزایش دهد و مطابق بررسی‌های صورت گرفته کشش بازار ریل کشور سالانه ۱۰۰ هزار تن است و حتی با توسعه واجرای خطوط ریلی به نظر می‌رسد درسال هایآینده نیاز کشور به ریل بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.
مهرداد تولاییان، تولید ریل ملی را از نقاط قوت مادر صنعت فولاد ایران در سودآوری ذوب آهن دانست و افزود: در برنامه بلند مدت این شرکت پیش بینی شده سبد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همچون ریل و محصولات صنعتی ازجمله فولاد‌های ۷۰ کرون ۲، آرک‌ها و ریل‌های معدنی و ورق سازه تولید شود.
وی، برنامه ذوب آهن را حرکت به سمت تولید محصولات صنعتی به جای محصولات ساختمانی همچون میلگرد و تیرآهن بیان کرد و گفت: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صنعتی بزرگ صادر می‌شود، اما در خصوص ریل باتوجه به نیاز‌های داخلی همچنان فضای موجود تاکید بر تامین نیاز ریل داخل دارد تا مجوی برای واردات ریل به کشور صادر نشود.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، این واحد صنعتی بزرگ را تولیدکننده حدود ۸۰ درصد تیرآهن‌های سنگین کشور معرفی کرد و افزود: درصورتیکه در داخل به این محصول در داخل نیاز نباشد ذوب آهن می‌تواند تمام توان خود را به تولید ریل اختصاص دهد.
مهرداد تولاییان گفت: طبق قرارداد‌های موجود ماهانه ۱۰ هزارتن تیرآهن سنگین در ذوب آهن تولید می‌شود، اما نیاز‌های موجود در بازار ماهانه هشت هزار تن است و باتوجه به قرارداد یک ساله ذوب آهن در تامین تیرآهن‌های سنگین تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ روند بازار تغییر نخواهد کرد.
وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه تامین ریل خطوط مترو تاکنون سه هزار تن ریل مورد نیاز مترو بهارستان را تامین کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار